0% Complete
صفحه اصلی
/
چهارمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تحلیل محتوای کتاب فارسی ششم ابتدایی براساس شاخص مک لافلین
نویسندگان :
سیده مریم موسوی
1
1- تربیت معلم زنجان
کلمات کلیدی :
تحلیل محتوا، سطح خوانایی ، فرمول مک لافلین، کتاب فارسی، ششم ابتدایی.
چکیده :
تحلیل و محتوا یک روش پژوهش منظم برای توصیف عینی و کمی محتوای کتاب ها و متون برنامه درسی و یا مقایسه پیام ها و ساختار محتوا با اهداف برنامه درسی است. هدف از پژوهش حاضر بررسی سطح خوانایی کتاب فارسی (خوانداری) ششم ابتدایی از نظر میزان تناسب متون با سطح کلاس و سن دانش آموزان، براساس تحلیل محتوا و بااستفاده از فرمول خوانایی مک لافلین می باشد؛ جامعه آماری شامل محتوا کل کتاب خوانداری ششم ابتدایی بوده و 3 نمونه 10 جمله ای از ابتدا، وسط و آخرکتاب فارسی ششم ابتدایی بعنوان نمونه آماری انتخاب شده است. تجزیه و تحلیل داده ها(بااستفاده ازروش های آماری میانگین ،جدول فراوانی و مقدارسطح خوانایی مک لافلین)نشان می دهد،متن کتاب فارسی ششم ابتدایی از نظرسطح خوانایی متناسب با سطح کلاس و سطح سنی دانش آموزان پایه ششم نبوده و برای دانش آموزن کلاس دهم و سطح سنی 16سال مناسب می باشد ، همچنین متن کتاب از دشوار به ساده نوشته شده است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
توسعهی شایستگیهای دانشجومعلمان فیزیک در آموزش علوم با رویکرد پدیدهمحور
سمیرا بهرامی - سمیه ثمری
رابطه بین دینداری با سلامت روان و امید به زندگی در دانش آموزان
مهدی عالیشاه
چگونه توانستیم مشکل اضطراب یگانه دانش آموز پایه یازدهم انسانی مدرسه علامه حلی را برطرف کنیم؟
عاطفه دیوسالار - فاطمه تقی پور - ملیکا اسفندیاری
نقش وابستگی به شبکه های اجتماعی در اشتیاق تحصیلی دانش آموزان ابتدایی
مریم مهلی
آموزش و پژوهش در دانشگاه ها و مدارس
رضا قاسمی - رسول شریفی نجف آبادی
تحلیل محتوای کتاب درسی فارسی سال دوم ، سوم و چهارم ابتدایی بر اساس شاخص مک لافلین
احسان عمویی اسرمی - جاوید عالیشاه - نوید عالیشاه - سیده فاطمه شریعت
مقایسه شبکه های عصبی پرسپترون چند لایه و شبکه های عصبی ماشین بردار پشتیبان به منظور طبقه بندی آریتمی های قلبی
عبداله احمدی - حسن زارع
قوانین حاکم بر رسانه های گروهی نوین(ماهواره ها) در حقوق ارتباطات
محمد محسنی دهکلانی - سید حسام الدین بردبار - دانیال فرهادی
رابطه هوش هیجانی و عملکرد عصب روانشناختی با ناگویی هیجانی در دانش آموزان دختر نمونه دولتی مقطع متوسطه دوم کردکوی
اشرف السادات اکبری - سعیذ زرگران - مریم شیخ زاده
بررسی عوامل کم توجهی به درس آزمایشگاه علوم تجربی و لزوم تغییر نگرش دبیران و دانش آموزان
محمدرضا بوربور - محمدجواد آذرهوش فتیده
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0