0% Complete
صفحه اصلی
/
پنجمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
چگونه توانستم بوسیله هوش چندگانه باعث پیشرفت تحصیلی درس ریاضی آموزشگاه کوثر شوم
نویسندگان :
ملیکا سپاسی
1
1- اموزش و پرورش
کلمات کلیدی :
درس ریاضی، فعالیتهای عملکردی، ارزشیابی دانش آموزان، هوش چندگانه
چکیده :
حقیق حاضر در پایه اول دبیرستان کوثرواقع در ناحیه یک آموزش و پرورش شهرستان بهارستان استان تهران و با فراوانی28 نفر دانشآموزانجام شده است. مسأله ی مورد نظر، تاثیر نظریه هوش چندگانه برپیشرفت تحصیلی درس ریاضی دانش آموزان پایه اول. درانجام فعالیتهای درس ریاضی و رضایت بخش نبودن نتایج آزمون های عملکردی آنان بوده و هدف از انجام این تحقیق، افزایش میزان علاقهمندی دانشآموزان پایهاول دبیرستان یاد شده به درس ریاضی و انجام فعالیتهای آن دردرس مورد نظر بوده است. بر این اساس، پژوهشگر با استفاده از روشهای علمی به منظور کسب دادههای لازم، از منابع گوناگون تحقیق مانند: همکاران و مدیر، سرگروه آموزشی درس ریاضی، دانش آموزان و والدین آنها، کتابها، مجلات، اینترنت، بررسی کارنامه ی تحصیلی و ارزیابی نتایج آزمونهای برگزار شده، به تجزیه و تحلیل آنها جهت شناسایی عوامل موثر در ایجاد مسأله و یافتن راهحلهای پیشنهادی پرداخت. سپس به انتخاب چندین راهکار عملی از میان راه حلهای پیشنهادی مبادرت ورزید. آن گاه پس از اعتبار بخشی توسط گروه پژوهش، به اجرای راهحلهای انتخابی اقدام نمود که عبارت بودند از: 1. تنظیم جدولی به منظور ارزشیابی تشخیصی و تکوینی و تعیین روش تدریس2. تشکیل انجمن ریاضیدان 3. تنظیم فرم ارزشیابی فعالیت های عملکردی دانش آموزان. لازم به ذکر است، پس از اجرای راهحلهای فوق، پژوهشگر موفق گردید تا فراوانی دانش آموزان علاقه مند به یادگیری مفاهیم ریاضی را از 7 نفر در اوایل سال تحصیلی به ۱۴ نفر دربایان سال تحصیلی برساند.در پایان این نتیجه به دست آمد که، استفاده از روشهای متنوع تدریس، متناسب با هدف هر درس، ارائه فعالیتهای عملکردی به دانشآموزان با توجه به تفاوتهای فردی،نوع هوش نیازها و علایق آنان و تشویق های مناسب، تقویت حافظه دیداری و شنیداری، پرورش دقت و توجه فراگیران، در قالب گفتگو های هدفدار، در افزایش میزان علاقهمندی آنان به درس ریاضی و انجام فعالیتهای عملکردی آن، بسیار مؤثر بوده است
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
پرخاشگری و عوامل آن در دانش آموزان ابتدایی
سیدحمیدرضا حسینی
نقش و کارکرد بازی و قصه در رشد و تقویت هویت کودکان پیش از دبستان
فاطمه میهن دوست
بررسی ارتباط بین ترس از پیشرفت بیماری (کووید-19) با اضطراب وسلامت روانی دانش آموزان دوره دوم متوسطه ناحیه 2 شهرستان ساری
اسحق علی خطابی - فتانه حسن نژاد میدانی
پرخاشگری در دانش آموزان، علل و راهکار
لاله دهقان قاسم خیلی
آسیب شناسی اجرای طرح پروژه های علمی دانش آموزان دوره ی ابتدایی ( جشنواره ی جابربن حیان ) و ارائه ی راهکار برای آن
عباس کارگر - فرشته یدالهی
رابطه بین اخلاق کاری و هوش اخلاقی معلمان با مسئولیت پذیری اجتماعی آنان (مورد مطالعه: معلمان رسمی شاغل در ادارات آموزش و پرورش استان مازندران)
حاتمه رجبی نیا - محسن شمس
ارتباط ادبيات فارسي با رياضي
محمد آقاجانپور عمران - نگار رشید
بررسی عوامل موثر بر گرایش نوجوانان و جوانان به مواد مخدر
طاهره مجرد - حسن فریدی - ریحانه فریدی
بررسی تاثیر فناوری اطلاعات برفعالیت آموزشی
یاسر درتاج - سیده زینب هاشمی
نقش فن آوری اطلاعات و ارتباطات بر نظام آموزشی مدارس ابتدایی
فرشته چاری سرستی - نرگس گرائلی شیخ
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0