0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
رابطه بین اخلاق کاری و هوش اخلاقی معلمان با مسئولیت پذیری اجتماعی آنان (مورد مطالعه: معلمان رسمی شاغل در ادارات آموزش و پرورش استان مازندران)
نویسندگان :
حاتمه رجبی نیا
1
محسن شمس
2
1- دانشگاه آزاد اسلامی چالوس
2- داانشگاه آزاد چالوس
کلمات کلیدی :
اخلاق کاری،هوش اخلاقی،مسئولیت پذیری اجتماعی.
چکیده :
هدف اصلی تحقیق حاضر بررسی رابطه بین اخلاق کاری و هوش اخلاقی با مسئولیت پذیری اجتماعی معلمان رسمی شاغل در ادارات آموزش و پرورش مازندران مي باشد. روش تحقیق در این مطالعه توصیفی از نوع همبستگی بوده و از روش نمونه گیری خوشه ای طبقه ای 340 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها، شامل پرسش نامه سنجش اخلاق کاری میرکمالی (1382) و همچنین پرسش نامه هوش اخلاقی کادوزیر (2002) و نیز پرسش نامه مسئولیت پذیری اجتماعی گیلبرث (1988) می باشد. روش تجزیه و تحلیل داده ها، با استفاده از آمار توصیفی و آمار استنباطی(شامل: آزمون کولموگروف- اسمیرنف، آزمون ضریب همبستگی و آزمون رگرسیون گام به گام) به کمک نرم افزار SPSS انجام شد. یافته های تحقیق حاکی از این است که بین اخلاق کاری و هوش اخلاقی با مسئولیت پذیری اجتماعی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بحران کرونا، تعطیلی مدارس و کیفیت سیاستگذاری آموزش مجازی مدارس
مریم تقوایی یزدی - سیده زهرا حسینی
همبستگی وتوسعه فناوری دراسلام
سیده مریم موسوی - علی رضا قاسم زاده
نقش مراکز آموزشی در تقویت پایه های اقتصاد دانش محور
علی رضا ولی پور - مرضیه حمیدی شیشوان
"The Application of Artificial Intelligence in Solving Mathematical Problems: Revolutionizing the Approach to Mathematical Computation"
Hossin Salmani - Ghorban Ghasemi
رابطه هوش هیجانی و مدیریت استرس شغلی معلمان دوره ابتدائی
کاظم دلروز - وکیل آژیده - سید سلیمان ایزدی - امیر رئیسی
مقایسه تا ثیر یادگیری مبتنی بر حل مساله گروهی و آموزش سنتی بر تفکر انتقادی دانشجومعلمان
نصراله حسین زاده - محمدرضا سمرقندی - سجاد ابراهیم پور
چگونه توانستم مهارت خوانداری دانش آموزم امیرحسین قاسمی در پایه دوم را با روش خلاقانه تقویت کنم
سیده معراج عظیمی امرئی
پیش بینی عزت نفس بر اساس شفقت به خود و بهزیستی روانشناختی دانشآموزان نوجوان
اعظم دادور - فائزه قانع اردکانی - حدیثه کارگر شوروکی
شناسایی مؤلفه های آینده پژوهی نظام آموزش وپرورش در سند تحول بنیادین در افق چشم انداز 1404
زهرا بهرامی - مجید خورشیدی - عباس وفائی سورکی
بررسی گرایش دانش آموزان نسبت به عرفان های نوظهور و عوامل موثر بر آن در استان گلستان
بهاره بینات
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0