0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
نقش مدرسه در شکلگیری هویت فرهنگی دانشآموزان
نویسندگان :
حمیده بیگدلو
1
1- آموزش و پرورش بزینه رود
کلمات کلیدی :
مدرسه،هویت فرهنگی،برنامههای درسی،جهانیشدن،فعالیتهای فرهنگی،جامعهپذیری
چکیده :
این پژوهش با هدف بررسی نقش مدرسه در شکلگیری هویت فرهنگی دانشآموزان انجام شده است. روش تحقیق از نوع کتابخانهای بود و دادهها از طریق بررسی منابع علمی معتبر شامل مقالات، کتابها و گزارشهای مرتبط گردآوری شدند و برای تحلیل دادهها، روش تحلیل محتوای کیفی به کار گرفته شد. یافتهها نشان داد که مدرسه، بهعنوان یکی از مهمترین نهادهای اجتماعی، از طریق برنامههای درسی، فعالیتهای فرهنگی و تعاملات اجتماعی، نقشی کلیدی در انتقال ارزشها، باورها و عناصر فرهنگی به دانشآموزان ایفا میکند. بااینحال، عواملی مانند جهانیشدن، کمبود محتوای آموزشی مبتنی بر فرهنگ بومی و تأثیر فرهنگهای بیگانه، بهعنوان چالشهای عمده در این زمینه شناسایی شدند. نتایج تحقیق بر اهمیت طراحی و اجرای برنامههای آموزشی و فرهنگی با رویکرد بومی و ارتقای نقش معلمان در انتقال هویت فرهنگی تأکید دارد. این پژوهش پیشنهاد میکند که مدارس باید بهعنوان محیطی پویا برای تقویت هویت فرهنگی دانشآموزان، سیاستگذاریهای هدفمندتری در زمینه برنامهریزی آموزشی و فرهنگی اتخاذ کنند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی رابطه ی بین هوش هیجانی و هوش معنوی با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر مقطع ابتدایی شهر گرگان
سمانه خسروی
مدل معادلات ساختاری تاثیر مدیریت دانش بر عملکرد کارکنان کتابخانههای عمومی شهر تبریز
نیر ترقیخواه دیلمقانی
مقايسه ميزان هيجان خواهي ورزشكاران مرد رشته هاي ورزشي منتخب انفرادي و تيمي
طیبه شریفی - فریده اصغری
در آمدی براختلال خواندن به عنوان شایع ترین اختلال یادگیری
زهرا مشایخی فیروز
رابطه بین فرهنگ سازمانی و اثربخشی سازمانی (مطالعه موردی: ادارات ورزش و جوانان شمال کشور)
سیدحسین علوی - برانوش نیک بین - مهتاب مردانی
تاثیر تفکر خلاق در نواوری معلمان
سحر کاظمی سرشت - لیلا بشارتی کیوی - سعدی کمالی کفراتی
نقش آموزش مبتنی بر پروژه در افزایش خلاقیت و یادگیری دانشآموزان ابتدایی
حسن سعادتی - محسن رحیمی
هوش مصنوعی در یاددهی و یادگیری زبانهای برنامه نویسی: تکنیک ها و پلتفرم ها
حسن علیزاده قادیکلایی - رحیم اصغری
برندسازی شخصی: تحلیل بعد اجتماعی کشتی گیران
فاطمه دهپاسی - مرتضی دوستی
نقش مدیریت دانش بر ارزشیابی کیفی توصیفی دانش آموزان در سازمان آموزش و پرورش از دیدگاه معلمان مدارس ابتدایی استان مازندران
فرشته چاری سرستی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0