0% Complete
صفحه اصلی
/
چهارمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی کاربرد ICT (فناوری اطلاعات و ارتباطات ) بر یادگیری دانش آموزان دارای اختلالات خواندن و درک مطلب از دیدگاه معلمان در شهرستان مرند
نویسندگان :
فیروزه آخوندی یامچی
1
هانیه دواتگر
2
1- دانشگاه آزاد اهر
2- دانشگاه آزاد اهر
کلمات کلیدی :
ICT، یادگیری، اختلالات خواندن و درک مطلب، ابعاد یادگیری، آزمون خواندن و نارساخوانی( نما)
چکیده :
پژوهش حاضر به منظور بررسی کاربرد ICT (فناوری اطلاعات و ارتباطات ) بر یادگیری دانش آموزان دارای اختلالات خواندن در سطح ابتدایی شهرستان مرند از دیدگاه معلمان در سالتحصیلی 98-99 انجام شده است.جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه معلمان ابتدایی شهرستان مرند، به تعداد 3800 نفر می باشد که 115 نفر به عنوان حجم نمونه انتخاب انتخاب گردید.برای تعیین حجم نمونه در این تحقیق از جدول مورگان استفاده و همچنین برای انتخاب نمونه از روش نمونه گیری تصادفی ساده استفاده شده است.روش تحقیق توصیفی از نوع پیمایشی بوده است.در این پژوهش از آزمون خواندن و نارسا خوانی کرمی نوری و لطف آبادی برای بررسی اختلالات خواندن دانش آموزان استفاده شده است . در این پژوهش از شاخص های آمار توصیفی و آزمون t مستقل استفاده شده و داده ها با استفاده از نرم افزار spss تجزیه و تحلیل شده است.نتایج پژوهش حاکی از آن است که از دیدگاه معلمان کاربرد ICT یک عامل عمده در یادگیری کلامی (لغات با بسامد بالا، متوسط و کم و زنجیره ی کلمات ) یادگیری مشاهده ای ( نامیدن تصاویر، خواندن کلمات و شبه کلمات) و یادگیری نهفته (درک مطلب) دانش آموزان دارای اختلال خواندن در دوره ابتدایی می باشد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
نقش فناوری برای مدیریت و توسعه مدرسه
ساغر کاظمی - هاجر خورمهر
تاثیر آموزش مبتنی بر بازی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه اول دبستان
معصومه شهسواری
بررسی تاثیر نقش سلامت معنوی در افزایش عزت نفس
زهرا عباسی کلان - عارفه صادقی
تاثیرآزمون بروس بر مقادیر CPK-MB قلبی در قبل و پس از مکمل گیری تائورین در بیماران نارسائی قلبی
فاطمه توانا
چگونه توانستم نارسایی دانش فناوری آموزشی خود را در جهت ارتقای دانش محتوای آموزشی و پداگوژیکی بهبود بخشم ؟
سیده زهرا باغبانیان
بررسی و تحلیل تصاویر کتاب ((هدیه های آسمان))پایه پنجم ابتدایی
احسان اردشیری - مهدی کهنسال - فاطمه زهرا بگرای - عاطفه مجدی
بررسی تاثیر رهبری هوشمندانه مدیران بر یادگیری خودراهبر و افزایش کیفیت تدریس معلمان مقطع ابتدائی شهرستان تربت حیدریه
فاطمه خالقی شرق
ارائه مدل موفقیت تحصیلی بر اساس نگرش های مذهبی و سازگاری
فاطمه سیاه پشت خاچکی
نقش بازی های آموزشی در یادگیری و پیشرفت تحصیلی در مدارس ابتدایی شهرستان چالوس با رویکردی توصیفی
فرزانه محمودبابویی - مهدی شهسوار پیرکویی - زهرا کریمی راد
چالشهای آموزش اثربخش درس زبان انگلیسی در مدارس ایران
صادق سعدی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0