0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
نقش بازی های آموزشی در یادگیری و پیشرفت تحصیلی در مدارس ابتدایی شهرستان چالوس با رویکردی توصیفی
نویسندگان :
فرزانه محمودبابویی
1
مهدی شهسوار پیرکویی
2
زهرا کریمی راد
3
1- آموزش و پرورش شهرستان چالوس
2- آموزش و پرورش شهرستان چالوس
3- آموزش و پرورش شهرستان چالوس
کلمات کلیدی :
بازی های آموزشی،یادگیری،پیشرفت تحصیلی،مدارس ابتدایی،توصیفی
چکیده :
ایجاد محیطهای یادگیری فعال و تعاملی، بازیهای آموزشی میتوانند به طور قابل توجهی انگیزه، توسعه مهارتها و پیشرفت تحصیلی کلی دانشآموزان را افزایش دهند. برای بررسی سیستماتیک نقش بازی های آموزشی در یادگیری و پیشرفت تحصیلی در مدارس ابتدایی از طرح تحقیق توصیفی استفاده شد و نمونه از 200 دانش آموزان مدارس ابتدایی از پایه های مختلف اول تا ششم انتخاب شدند که از 10 مدرسه روستایی و شهری شهرستان چالوس بودند و همچنین معلمان مدارس ابتدایی که بازی های آموزشی را در شیوه های آموزشی خود گنجانده اند، هم انتخاب شدند. از رویکرد توصیفی و کیفی برای جمعآوری دادههای جامع از منابع متعدد استفاده شد. در تجزیه و تحلیل از روش تحلیل موضوعی و تحلیل محتوا استفاده شد و در این پژوهش ملاحضات اخلاقی رعایت گردید. این تحقیق نشان می دهد که بازی های آموزشی نقش بسزایی در افزایش یادگیری و پیشرفت تحصیلی در مدارس ابتدایی دارد. با افزایش مشارکت و انگیزه دانشآموزان، بازیهای آموزشی به بهبود عملکرد تحصیلی در موضوعات مختلف کمک میکنند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
مقایسه اهمال کاری تحصیلی و خود پنداره در بین دانش آموزان هنرستان های فنی و مدارس عادی ناحیه 2 شهرستان ساری
اسحق علی خطابی - رضا علی جعفری میانایی - حسن جعفری - ذوالفقار شفیعی
وسایل کمک آموزشی در یادگیری
زهره عزیززاده میری - سمانه صدرزاده - معصومه فدایی - مریم مهاجری مطلق
رایانش ابری درمعماری اطلاعات
صفیه طهماسبی لیمونی - ابراهیم علیجانزاده
تبیین کیفیت آموزش بر اساس عوامل موثر بر مداخلات آموزشی در مدارس ابتدائی شهر محمودآباد
فائزه فلاح - لیلا رضائی
تاثیر اختالل شخصیت ضد اجتماعی بر روابط اجتماعی دانش آموزان پسر پایه چهارم دبستان وحدت شهرستان بهارستان1 سال تحص 1402_03یلی
ریحانه نصراللهی - فریناز ممبینی - زهرا سمائی
اثربخشی آموزش مهارت خودآگاهی بر ابراز وجود دانش آموزان دوره دوم ابتدایی
فاطمه شریعت - علی شریعت
رهیافت الگوهای معماری فضاهای باز آموزشی مبتنی بر تقویت یادگیری
فاطمه اخلاقی - شهاب عباس زاده
تاثیر مدیریت استعداد بر تسهیم دانش و یادگیری سازمانی معلمان مقطع ابتدایی شهرستان تربت حیدریه
حسین مومنی مهموئی - مریم عیدی
کیفیت زندگی و میزان اضطراب دانشآموزان در دوران پاندمی کرونا
هاجر دانشور - مرضیه دانشور - معصومه موسی پور آهنگر - مهدی رمضان نژاد کفشگری
" چگونه توانستیم مدت زمان استفاده از شبکه های مجازی در جهت استفاده بهینه از وقت را در دانشآموزان کاهش دهیم؟"
زهرا میناوی - آزاده طلاوری
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0