0% Complete
صفحه اصلی
/
چهارمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
روش های خلاقانه و نشاط آور ارزشیابی در مقطع ابتدایی
نویسندگان :
مرضیه مطیع امرالله
1
بنفشه زایر
2
1- فرهنگیان.پردیس فاطمه الزهرااصفهان
2- فرهنگیان
کلمات کلیدی :
فرآیند یادگیری-یاددهی، ارزشیابی، خلاقیت، نشاط، روش های بازی گونه
چکیده :
یکی از مواردی که در فرآیند یاددهی-یادگیری ازاهمیت بسیاری برخوردار می باشد، آموزش اثربخش است. از جمله ارکان آموزش اثربخش استفاده از روش های فعال و خلاقانه می باشد. توجه به ساحت های زیباشناختی و هنری باعث پرورش خلاقیت، افزایش قدرت تخیل و تجسم و ایده پردازی می شود. هم چنین ارزشیابی جزئی جداناپذیر از فرآیند یاددهی-یادگیری می باشد که اگر به درستی اجرا شود، بخصی از آموزش اثر بخش را رقم می زند. هدف از پژوهش حاضر معرفی روش های بازی گونه و نشاط آور یرای اجرای ارزشیابی می باشد. این روش ها عبارتند از: ارزشیابی با انیمیشن، ارزشیابی با بازی ماهیگیری، ارزشیابی با کارت های رنگی، ارزشیابی با دایره فشار، ارزشیابی با تکنیک پاس بال، ارزشیابی با برد کیفی و ارزشیابی با بادکنک های رنگی. در نتیجه اجرای این روش ها بر سر کلاس درس، علاوه بر پوشش فرایند ارزشیابی، ایجاد نشاط و شادی، باعث تثبیت یادگیری در ایشان می شود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تاثیر سبک رهبری تحول گرا بر اینرسی سازمانی در آموزش و پرورش شهرستان قائمشهر
لیلا منتظری - ندا اسماعیلی
بررسی تاثیر شیوه های مدیریت استرس دانش آموزان ابتدایی ناحیه یک ساری بر اعتماد به نفس و عملکرد تحصیلی در کلاس درس مجازی
معصومه حسن پور - سید هادی حسینی - سید محمد اندرامی
بررسی نقش آموزش های مجازی در اثر بخشی نظام آموزشی (مطالعه ی موردی معلمان آموزش و پرورش شهرستان ایلام)
بهمن غلامی - مریم رشیدنهال
تأثیر استقلال شغلی بر عملکرد سازمانی معلمان
رضا براری - شکوفه انصاری - حسن اکبرزاده روشن
بررسی میزان تحقق اهداف دروس علوم انسانی (تاریخ، اجتماعی، دین و زندگی و ...) در رفتارهای دینی دانش آموزان دوره اول متوسطه استان گلستان
رویا زاغی
An Ecofeminist Analysis of Patriarchal Oppression and Environmental Degradation in A Thousand Splendid Suns through Vandana Shiva's Ecological Feminism
Behzad Pourgharib
رابطه میزان استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی و ارتباط جو عاطفی خانواده با سرزندگی تحصیلی دانش آموزان پایه ششم شهر ساری
حمیده کلانتری
پیشبینی فرسودگی شغلی براساس حمایت اجتماعی ادراک شده معلمان مدارس ابتدایی شهرستان محمودآباد
فریده اصغری
رابطه کتابخانه با برنامه های آموزشی
فاطمه زهرا تقی پور علی تپه - ملیحه بهزادکلائی - حمیدرضا محمدی
نقش سبک زندگی و شادکامی در پیش بینی گرایش به رفتار پر خطر در دانش آموزان مقطع متوسطه شهرستان ساری
مهدی عالیشاه
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0