0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی عوامل کم توجهی به درس آزمایشگاه علوم تجربی و لزوم تغییر نگرش دبیران و دانش آموزان
نویسندگان :
محمدرضا بوربور
1
محمدجواد آذرهوش فتیده
2
1- سرگروه آزمایشگاه علوم تجربی تکنولوژی آموزشی و گروه درسی پاکدشت/ دانشجوی دکترا شیمی فیزیک دانشگاه سمنان
2- دبیر علوم تجربی آموزش و پرورش شهرستان قدس
کلمات کلیدی :
آزمایشگاه علوم تجربی،تغییر نگرش،عوامل کم توجهی
چکیده :
هدف این مقاله بررسی عوامل کم توجهی به آزمایشگاه علوم تجربی، امکانات موجود و مورد نیاز استفاده ، عوامل تسهیل کننده و موانع استفاده از آزمایشگاه علوم تجربی و الزام به تغییر نگرش به درس آزمایشگاه علوم تجربی می باشد آموزش علوم تجربی مانند فیزیک ، شیمی و زیست شناسی از آن جهت که دارای مفاهیم انتزاعی و دشوار است، اغلب یادگیرندگان برای یادگیری آن با مشکل روبهرو هستند. آموزش این دروس با استفاده از آزمایش مبتنی بر فعالیتهای عملکردی، مشارکت و خلاقییت میباشد. در آزمایش کردن فراگیر خود مسئول یادگیری خویش می باشد، به صورتی که مفاهیم نظری را به حیطه عمل می برد و از حفظ طوطی وار و کسالت بار مطالب به سوی تعمق یادگیری گام برمیدارد. یادگیری مبتنی بر آزمایش کردن منجر به ارتقا و تعمق یادگیری، افزایش خلاقیت، درک مفاهیم انتزاعی و دشوار، تقویت روحیه مشارکت و کار گروهی و افزایش علاقه به دروس علوم تجربی در میان دانش آموزان می گردد. همه این عوامل لزوم افزایش توجه و تغییر نگرش به درس آزمایشگاه علوم تجربی بیش از پیش آشکار می سازد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
اثربخشی درمان شناختی رفتاری بر اضطراب اجتماعی دانش آموزان مراجعه کننده به مراکز بهداشتی
محبوبه روح افزا
رابطه بین سلامت سازمانی و خودکارآمدی معلمان ابتدایی
مهدیه هدایتی مهدی آبادی - احمد حاجی مرادی
بررسی عوامل موثر بر رشد تجارب یادگیری در درس مطالعات اجتماعی(مورد مطالعه دانش آموزان مقطع متوسطه ی ناحیه ی ۴ آموزش و پرورش مشهد)
ایمان ابراهیمی نوری - ارشیا سعادتی - محمدحسین قربانی جامی
تاثیر فناوری اطلاعات بر فرصت های برابر آموزشی
فرزانه الهیار
چالش ها و تهدید های برگزاری دوره های ضمن خدمت از دیدگاه فرهنگیان شهرستان گلوگاه
عباس باقری - ابراهیم خطیری
نقدی بر کتاب حسابان (1) پایه یازدهم متوسطه ی دوم (رشته ریاضی و فیزیک) بر اساس بررسی تناسب کتاب با ساحتهای شش گانه تعلیم و تربیت و هویت ملی، آماره ی t و دیدگاه دبیران
منظر مالکی - فاطمه مقصودی
روان درمانی و اصلاح روحیه دانش آموزان دارای نقص عضو در مدارس
مرضیه سادات امیریان - مریم بذرافشان - فاطمه مرادی فر
مقایسه آموزش مجازی با آموزش حضوری
سید علی اصغر پرستاران - مریم پرستاران - زینب درویش نوری - هاجر فدوی - رودابه جانعلی پور عمران
درآمدی بر کاربست فناوری آموزشی در سیستمهای تعلیم و تربیت
علیرضا طاهرنژاد
آموزش مجازی و مزایا و معایب آن و ارائه ی تکنیک های بهبود کیفیت آموزش
فاطمه مرادی وهرانی - سارا بیات
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0