0% Complete
صفحه اصلی
/
پنجمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
شیوه های نوین در آموزش ریاضی
نویسندگان :
زهرا محمودی
1
فاطمه بوربور
2
1- ،دانشگاه آزاد اسلامی،واحد تهرانن
2- آموزش پرورش
کلمات کلیدی :
تیق آموزشی، یادگیری مشارکتی، ارزشیابی، دانش آموز محوری
چکیده :
گفتن، آموزش نیست و شنیدن نیز، یادگیری نیست« در این مقاله به برخی از جنبه های بسیار مهم در آموزش ریاضیات که بر معلم ریاضی، محیط آموزشی و بر دانش آموزان بسیار تأثیرگذار است، پرداخته شده است. در ساعات تدریس ریاضی جهت جلب توجه دانش آموزان و دخالت ذهنی و عملی دانش آموزان در جریان تدریس و یادگیری از مهارت تپق آموزشی استفاده شود. کشف راه حل مسائل و تمرینات توسط خود دانش آموزان به بهبود یادگیری کمک می کند. چنانچه دانش آموزی مسأله ای را به گونه ای حل کرد که با هیچ کدام از راهبردهای آموزشی ارائه شده به دانش آموز انطباق نداشت، باید راه حل او را به عنوان راه حل خلاق پذیرفت. ارزشیابی مستمر از درس ریاضی وسیله موثری در امر یادگیری است. آموزش دانش آموزان برای درک صورت مسئله یا تمرین کمک شایانی به آنها در امر یادگیری و رسیدن به نتیجه می نماید. آموزش های تقویتی بمنوان ملاک وشاخص موثر در پیشرفت و بهبود ریاضهی مورد شناسایی قرار گرفته است. یادگیری مشارکتی: دانش آموزان یا علائق و مهارت های متنوع گرد هم می آیند به هدف های گروه که یادگیری بهتر مفاهیم و مسائل ریاضی است، کوشش می کنند. دانش آموز محوری باشد؛ برای یادگیری با معنا، دانش آموز باید شخصا یا در گروه در مقابل مسائل قرار گیرد ذهن خود را به کار اندازد و برای حل مسئله و تمرین اقدام کند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
عوامل موثر بر تربیت فرزندان
سیده هما حسینی
بررسی نقش خلاقیت معلمان در ارتقاء توانمندیهای خلاقیت دانشآموزان ابتدایی شهرستان ساری با توجه به نقش میانجی انعطاف پذیری محیط آموزشی
خدیجه مظلومی - رزیتا رئیسی - سیده فاطمه برهانی
بررسی تاثیر شیوه های مدیریت استرس دانش آموزان ابتدایی محمودآباد بر اعتماد به نفس و عملکرد تحصیلی در کلاس درس مجازی
امه هانی اکبرزاده - فاطمه رستگار تبار
سواد بدنی، آموزش مجازی و سواد دیجیتال دانش آموزان
محمد حسین میرسلیمانی - حکیمه سادات موسوی نژاد - مریم نیک نژاد - فاطمه کوثر - ملیکا سادات راسخ
اثر تمرین استقامتی حاد در شدت های مختلف بر شاخص های عملکرد کبدی در مردان دونده
منیژه فیروزی
ارزشیابی در آموزش پیش از دبستان
رقیه شفیعان
استفاده از فن آوری ؛ابزاری نوین در خدمت معلمان برای آموزش ریاضی
سبحان اعظمی قادی کلایی
چگونه توانستم با استفاده از بازخوردهای توصیفی به پیشرفت تحصیلی دانش آموزان کلاسم کمک کنم ؟
ناصر علیمرادی - معصومه بازدار - دنیا محمود نژاد
بررسي رابطه بهداشت رواني و عوامل استرس زا در پيشرفت تحصيلي دانش آموزان متوسطه دوره اول
عبداله ميرزائي - طاهره میرزائی - خیراله خدابنده لو - ناصر عباسی
نقش ابعاد یادگیری خودراهبر بر پیش بینی اشتیاق شغلی و توسعه حرفه ای مدیران(مورد مطالعه: مدیران مدارس شهرستان تربت حیدریه و حومه)
محمد جوادی زاده - محمدرضا شکاری زاده
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0