0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی رابطه اضطراب جدایی بر اساس سبکهای دلبستگی در دوره اول ابتدایی شهرستان چالوس
نویسندگان :
فیروزه نصیری
1
مرضیه سام دلیری
2
1- آموزش و پرورش شهرستان چالوس
2- آموزش و پرورش شهرستان چالوس
کلمات کلیدی :
اضطراب جدایی،سبک های دلبستگی،دانش آموزان،دوره اول ابتدایی
چکیده :
کودکان در سن های مختلف اضطراب و استرس های مختلفی را تجربه خواهند کرد. یکی از انواع شایع اضطراب و استرس هایی که می تواند کودکان را درگیر خود کند، اضطراب جدایی است. طبق انجمن روانپزشکی آمریکا، فرد مبتلا به اختلال اضطراب جدایی به شدت از جدا شدن از افرادی که به آنها احساس وابستگی می کند، می ترسد یا مضطرب می شود.پژوهش حاضر با هدف بررسی ارتباط اضطراب جدایی بر اساس سبک های دلبستگی در کودکان دوره اول ابتدایی شهرستان چالوس بود. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانش آموزان دوره اول ابتدایی شهرستان چالوس در سال تحصیلی 1401_1402 بود. به منظور نمونه تعداد 80 نفر از دانش آموزان دوره اول ابتدایی می باشد که به صورت انتخاب تصادفی چند مرحله ای از بین کلیه دانش آموزان دوره اول ابتدایی ۰انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه مقیاس اضطراب کودکان و پرسشنامه سبک های دلبستگی کودکان استفاده گردید. داده ها پس از جمع آوری به وسیله نرم افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند یافته های پژوهش نشان داد که سبک های دلبستگی ناایمن اجتنابی، دو سوگرا و آشفته با اضطراب جدایی کودکان رابطه معنی دار در سطح 05/0 دارند اما بین سبک های دلبستگی ایمن و اضطراب جدایی کودکان رابطه معنی داری مشاهده نگردید .
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تحلیل محتوای کتاب درسی تفکّر و پژوهش پایۀ ششم دبستان بر اساس ساحتهای ششگانۀ تربیت در سند تحوّل بنیادین
نیما خادمی - ابراهیم محمّدجانی
درس پژوهی مواد اطراف ما ( گاز چیست؟ ) علوم سوم ابتدایی
فاطمه کاظمی - مهناز بابادی - سجاد حسین پور - هدایت حسین پور - ژیلا احمدی
بحران ناشی از همسرآزاری، کودک آزاری و سالمند آزاری
جواد سالاری مقدم - عفت شیخی
تجربه مدیریت کلاس درس و فرایند یاددهی و یادگیری
سمانه مت میر - مریم یعقوبی
چگونه توانستم دانشآموزانم را به ادبیات علاقهمند کنم؟
الهام مظفری ساغند
چگونه توانستم باعث افزایش اعتماد به نفس دانش آموزم معصومه در کلاس مجازی شده و مشارکت او را در فعالیت ها افزایش دهم؟
فاطمه محمد جان نتاج
نقش خلاقیت نوآوری و کارآفرینی در کتابخانه عمومی ابن شهرآشوب ساروی
هما عالیشاه
بررسی علم داده کاوی
شکوفا مستوفی
تأثیرات کرونا بر آموزش
عارفه روشن طبری
مفهوم خلاقیت و کار آفرینی و اهمیت آموزش آن در قالب برنامه درسی کار آفرینی در مدارس
ملیحه صادقی - ابراهیم صادقی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0