0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی فعالیت های فرهنگی و اجتماعی( برنامه های درسی غیر رسمی فوق برنامه) در اجتماعی کردن دانشجویان دانشگاه فرهنگیان مازندران
نویسندگان :
سیده بتول حسینی
1
1- دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی
کلمات کلیدی :
فعالیت های فرهنگی و اجتماعی، برنامه های درسی غیر رسمی، دانشگاه فرهنگیان
چکیده :
پرسشی که همواره ذهن انسان ها را در باره آینده تمدن بشری به خود مشغول کرده است این است که آیا انسان ها می توانند زندگی با همدیگررایاد بگیرند. شواهد بسیاری گویای این واقعیت است که آینده ملت ها نه تنها به پیشرفت در علوم وتکنولوژی بستگی دارد بلکه بردانش ومهارت در حوزه روابط انسانی نیز بستگی دارد( علی تقی پور ظهیر،87). دانشجویان دانشگاه فرهنگیان که آینده سازان این کشور و معلمان دانش آموزان این مرز و بوم هستند، باید اولا: خود ازمهارت بالای روابط اجتماعی برخوردار بوده و ثانیا: بتوانند دانش آموزان را نیز در برقراری روابط اجتماعی آموزش دهند. در هر نظام آموزشی چه در آموزش و پرورش و چه دانشگاه برخی اصول، قواعد و برنامه هایی مطابق سرفصل های مصوب و رسمی اجرا می گردد و بخش دیگری که اهمیت آن از بخش اول کمتر نیست برنامه رسمی غیر درسی می باشد( جاوید مهر، محمود، اسماعیلی، مهدی، هدایتی فر، حسین، جایگاه و نقش برنامه های درسی غیر رسمی در دستیابی به شایستگیهای معلمی). فعالیت های فرهنگی و اجتماعی( فوق برنامه)، مجموعه ای از فعالیت هایی است که دانشجو معلم، به صورت غیر رسمی در فضای دانشگاه خارج از ساعات دروس آموزشی کسب کرده که به دلیل شبانه روزی بودن محیط دانشگاه، بیشتر در معرض برنامه درسی غیر رسمی قرار می گیرد. این پژوهش به دنبال بررسی فعالیت های فرهنگی و اجتماعی( برنامه درسی غیر رسمی)در اجتماعی کردن دانشجویان دانشگاه فرهنگیان مازندران می باشد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
نقش رویکردهای آموزش کارآفرینی بر مقاصد کارآفرینی
فاطمه اسحاقی خیرود کنار
رابطه بین استقلال شغلی و فراشناخت حالتی با میانجیگری هوش اخلاقی معلمان ابتدایی شهر بابل
آمنه سلیمان زاده - رضا براری
چگونه توانستم مشکل کمرویی دانش آموز پایه سوم ابتدایی، ساینا، را بهبود بخشم؟
آذر فلاح جلودار
تاثیر آموزش مجازی بر رشد فردی، شخصیتی و اخلاق دانش آموزان
عماد ربیعی - کسری کرموندی
نقش تکنولوژی آموزشی در یادگیری و آموزش به دانش آموزان
سجاد هدایتیان
مزایای آموزش غیر حضوری برای دانش آموزان در آموزش و پرورش
رضا رضایی چراتی - دانیال رضایی چراتی - مهران جانباز - محمد مهدی حبیب نژاد
چگونه توانستم معلمان دبستان عفت را به کارگیری از فاوا(فناوری اطلاعات و ارتباطات) ترغیب نمایم»
افشانه شکری امینجان
بررسی ضرورت ها و ویژگی های آموزش پیش دبستانی در نظام آموزشی ایران
عظیم عظیمی
بررسی ارتباط هیجان تحصیلی در تدریس، آموزش و یادگیری
راضیه احمدی - افسانه افراشته
رابطه بین رفتارهای اخلالگرایانه و خودنظمدهی تحصیلی در دانشآموزان مقطع متوسطه دوم شهرستان اندیکا
هدایت حسین پور - مهناز بابادی - سجاد حسین پور
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0