0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
چگونه توانستم مشکل کمرویی دانش آموز پایه سوم ابتدایی، ساینا، را بهبود بخشم؟
نویسندگان :
آذر فلاح جلودار
1
1- دانشگاه مازندران
کلمات کلیدی :
اعتماد بهنفس،دانش آموز،تشویق،کم رویی
چکیده :
کمرویی، به عنوان یک سطح ناسالم در ذهن برای افراد تبدیل شده است تا جایی که نشانه های رفتاری آن دلالت بر یک شکست در رسیدن به برخی از ارزشها ی فرهنگی دارد که به طور فزاینده ای به عنوان مشکلی که باید درمان شود، تعریف شده است. مردم خجالتی از رابطه با دیگران اجتناب می کنند. آنها مسئولیت خود را در ایجاد رابطه با دیگران اتکا کرده و اضطراب آنها زمانی آشکار می شود که در معرض تبادل و تعاملات اجتماعی قرار گیرند. در این پژوهش پس از شناخت عوامل کم رویی دانش آموز که بیشتر مربوط به تکفرزند بودن و آرام و کم حرف بودن مادر او بوده است، با روش های متنوعی از جمله ارتباط نزدیک با دانشآموز، بازی درمانی و دادن مسئولیت های مختلف به او در مدرسه و منزل، تشویق های مادر و معلم در جهت بهبود اعتماد به نفس او گام هایی برداشته شد و به تدریج کم رویی او بهبود یافت و رابطه اش با دوستانش صمیمیتر شد. نتایج نشان داد نقش مهم خانواده در ارتباط با موضوع اعتماد به نفس و همچنین مراکز آموزشی و مربیان و مشاوران مربوطه تاثیر مهمی در شکل گیری اعتماد به نفس و یا کاهش کم رویی و از بین رفتن آن دارند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
اثربخشی آموزش تئوری انتخاب بر شیوه های مقابله با استرس نوجوانان
دردانه تیموری
بررسی دلایل ضعف درس املاء در کلاس درس مدارس ابتدایی شهرستان اندیکا در دوران کرونا
مهناز بابادی - هدایت حسین پور - فرزانه بابادی
بررسی رابطه بین باورهای دینی با رضایت زناشویی و سلامت روان در والدین دارای کودکان استثنایی
محمد علی شجاع فلاح - نسرین شجاع فلاح
تحلیل فرآیند پرورش استعدادهای برتر در آموزش و پرورش
فریبا پولادی باغبادرانی
نقش تفکر خلاق و تفکر انتقادی در یادگیری دانش اموزان
مائده نورالهی فومشی - الهه یوسفی - زهرا وسگری
مطالعه ی روند ارزشیابی سالانه بر تعهد شغلی معلمان مدارس ابتدایی شهرستان کارون در سال تحصیلی 1400-1399
سمیه سلیمانی فر
رابطه مهارت های تفکر انتقادی و سواد اطلاعاتی با سواد سلامت دانشجویان عضو کتابخانه عمومی شهرستان بابلسر
نسیمه جهانی
بررسی تجربه تعلیم و تربیت از دیدگاه جان دیوئی
امیر فیاض - عادل شمشیریان - مهشید فیاض - رویا رجب زاده
نقش مشاور و کارکنان مدرسه در ارتقاء سطح تحصیلی دانش آموزان
مجید جشیره - فضیله حوت - مهران پرهیزکار - رابیه میهن خواه
عدالت آموزشی
فاطمه مقصودی - مهدی عباسی مود - سمانه مقصودی - امیرحسین عباسی مود
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0