0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
رابطه بین رفتارهای اخلالگرایانه و خودنظمدهی تحصیلی در دانشآموزان مقطع متوسطه دوم شهرستان اندیکا
نویسندگان :
هدایت حسین پور
1
مهناز بابادی
2
سجاد حسین پور
3
1- آموزش وپرورش اندیکا،ایران
2- اداره آموزش پرورش مسجدسلیمان،ایران
3- اداره آموزش پرورش مسجدسلیمان،ایران
کلمات کلیدی :
رفتارهای اخلالگرایانه،خودنظمدهی تحصیلی،دانشآموزان
چکیده :
چکیده دانشآموزان در محیط آموزشی از خود رفتارهای سازگارانه و ناسازگارانهای بروز میدهند که شناسایی، تقویت و اصلاح آنها میتواند کمککننده وی در زندگی باشد. هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بين رفتارهای اخلالگرایانه و خودنظمدهی تحصیلی است. روش پژوهش از نوع توصیفی و شاخه همبستگی است. جامعه پژوهش شامل دانشآموزان دختر و پسر مقطع دبیرستان شهرستان اندیکا در سال تحصیلی 400-99 است که 120 نفر بهصورت نمونهگیری تصادفی انتخاب شدند و پرسشنامههای ارزيابي رفتاري راتر (1967) و خودنظمدهی انل و هانگ (2001) را تکمیل نمودند. تجزیهوتحلیل دادهها از طریق روش آماری همبستگی پیرسون انجام گردید. نتایج نشان داد که بین مؤلفههای رفتارهای اخلالگرایانه (پرخاشگری، اضطراب، ناسازگاري اجتماعي، رفتارهاي ضداجتماعی و اختلال كمبود توجه) و خودنظمدهی تحصیلی همبستگی منفی و معناداری وجود دارد. با توجه به نتایج آماری میتوان نتیجه گرفت که بين رفتارهای اخلالگرایانه و خودنظمدهی تحصیلی رابطه معناداری وجود دارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
درآمدی بر کاربست فناوری آموزشی در سیستمهای تعلیم و تربیت
علیرضا طاهرنژاد
توجه به کیفیت تدریس ضرورتی اجتناب ناپذیر در قرن جدید
آمنه پراشی - پریسا زارع
اثرآموزش مهارتهای اجتماعی بر زندگی و مهارت های ارتباطی دانش آموزان
شعله امانی
تاثیرمدیریت ارتباط بامشتریان الکترونیکی(E-CRM) بر وفاداری و قصد خرید مجدد مشتریان شرکت های بیمه شهرساری
امین خطابی - رضا علی جعفری - امیر حسین خطابی - مرتضی رستم نژاد
بررسی و اسرار سطح جامدات توسط طیف های میکروسکوپی الکترونی
سیف الله قاسمی
ارزیابی راههای افزایش بهرهوری شغلی نیروهای انسانی متخصص در حوزه اداره کل سرمایه انسانی شهرداری شیراز (توسط مدل ExpertChoice)
نسرین سیمائی
شمسه نقشی به قدمت تاریخ
محمد ظهرابی
بررسی نسبت طلایی واعدادفیبوتاچی
عفت شیخی - معصومه کدخدایی
تحلیل محتوای ریاضی ششم ابتدایی به روش اندراسون-کراتول
مریم یعقوبی - سمانه مت میر
مدیریت کلاس درس : چشم انداز و رویکرد رهبری معلمان
سید رضا موسوی - رضا بیات - بهرنگ میرزابیگی - محمدرضا بوربور
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0