0% Complete
صفحه اصلی
/
چهارمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
اثربخشی آموزش مهارت برقراری ارتباط مؤثر بر بحران هویت کودکان پیش دبستانی
نویسندگان :
پژمان بریمانی
1
علیرضا اسلامی
2
محمد شفیعی
3
سمانه دوست محمد
4
1- ازاد
2- ازاد
3- ازاد
4- ازاد
کلمات کلیدی :
واژگان كليدي: مهارت برقراری ارتباط مؤثر، بحران هویت، کودکان پیش دبستانی.
چکیده :
چکیده هدف پژوهش حاضر به منظور اثربخشی آموزش مهارت برقراری ارتباط مؤثر بر بحران هویت کودکان پیش دبستانی انجام شد. روش این پژوهش از نوع پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل است. جامعه مورد مطالعه دانش آموزان پیش دبستانی ناحیه دو شهرستان ساری در سال تحصیلی 1398-1397 بوده است. ابزار گردآوری داده های پژوهش پرسشنامه بحران هویت احمدی بوده است. از این میان، 30 نفر از دانش آموزان پیش دبستانی به روش نمونه گیری خوشه ای مرحله ای انتخاب شدند و به طور تصادفی در دو گروه آزمایش15نفر و کنترل15نفر جایگزین شدند. و سپس مداخله آزمایشی آموزش مهارت برقراری ارتباط موثر برای گروه آزمایش طی 6 جلسه 60 دقیقه ای اجرا شد ولی در مورد گروه گواه هیچ آموزشی صورت نگرفت. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از تحلیل کوواریانس نشان داد که داد که آموزش مهارت برقراری ارتباط موثر ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑـﻪ ﻣﯿـﺎﻧﮕﯿﻦ متغیر بحران هویتﮔﺮوه آزﻣﺎﯾﺶدر ﭘﺲآزﻣﻮن ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻣﯿﺎﻧﮕﯿﻦ ﮔﺮوه ﮐﻨﺘﺮل، ﻣﻮﺟﺐ کاهش بحران هویت گروه آزﻣﺎﯾﺶﺷﺪه اﺳﺖ. بنابراین آموزش مهارت برقراری ارتباط موثر بر کاهش بحران هویت تاثیر دارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
نقش مهارت های کارآفرینی در توسعه اشتغال زنان روستایی
بهمن خسروی پور - سکینه خالدی
فاکتورهای تاثیرگذار در رضایتمندی کشاورزان شهر آمل از بیمه محصولات
سیده فرشته جلالی
کنترل و نظارت خودکار یک سیستم گلخانه هوشمند با استفاده ازفناوری اینترنت اشیا
رحیم اصغری - مرضیه خدادوستان
مطالعهی مروری سیستماتیک: پرسشنامههای نحوهی گذران اوقات فراغت
مریم منصوری
بررسی اثربخشی روش تدریس های کلاس های چند پایه در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
مهسا غفاری چنذانق
بررسی رابطه فرآیندهای مدیریت دانش بر خلاقیت مدیران مدارس متوسطه استان مازندران
فرشته چاری سرستی - اسدا... غلامی - نادعلی پاک نهاد
بررسی رابطه بین شبکه های اجتماعی با روابط فرزندان و والدین متغیر میانجی هوش اخلاقی
محبوبه نجارپورکجور
واکاوی دلالتهای تربیتی ژئوفیلوسوفی با تاکید بر اندیشههای ژیل دلوز
محمد باقری دادوکلایی - مژگان جلالی کلکناری
بررسی طرح همیار معلم در مدارس مقطع متوسطه دوم
اسماعیل بیننده
MINIMAL, HYPER-RIEMANNIAN, FREE GROUPS OVER FINITELY REGULAR EQUATIONS
Babak Khabiri
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0