0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
واکاوی دلالتهای تربیتی ژئوفیلوسوفی با تاکید بر اندیشههای ژیل دلوز
نویسندگان :
محمد باقری دادوکلایی
1
مژگان جلالی کلکناری
2
1- دانشگاه تهران
2- دانشگاه خوارزمی
کلمات کلیدی :
ژئوفلسفه،ژیل دلوز،دلالتهای تربیتی،واکاوی
چکیده :
هدف از پژوهش حاضر بررسی دلالتهای تربیتی ژئوفلسفه با تاکید بر اندیشههای ژیل دلوز میباشد. روش پژوهش حاضر کیفی و از نوع تحلیل مفهوم میباشد.یافتههای پژوهش بیانگر آن است که تعلیم و تربیت در ژئوفلسفه با مشارکت کسانی که در فرآیند یادگیری درگیر هستند ساخته و مذاکره می شود. این جامعه بهعنوان برنامه درسی عمل میکند و به طور خود به خودی خود و موضوع یادگیری خود را شکل میدهد. یادگیری همیشه در ناخودآگاه و از طریق ناخودآگاه صورت میگیرد، در نتیجه پیوند همدستی عمیق بین طبیعت و ذهن برقرار میشود. دلوز بیان می کند که یادگیری یک فرایند لزوماً متقابل و رابطهای است و شامل عناصر غیرمرتبط است که پرسش از دانش پذیرفتهشده را امری ضروری میسازد و همکاری مشترک پیرامون مشکلات دانش را ضروری میسازد. در ازتباط با محیط خلاق استدلال دلوز و گاتاری این است که فلسفه برای خلاقیت باید با آن شرایط منطبق باشد و تنها زمانی می تواند خلاقیت داشته باشد که دوستی و آزادی عقیده در کنار هم باشد. بنابراین، محیطهای خلاق را نه بهعنوان نتیجهی فضا، بلکه بهعنوان چیزی که باید در فضا ادغام شود یا در مکان خاصی وجود داشته باشد، باید در نظر گرفته شود تا بتواند فعال باشد. به نظر میرسد پیششرط اصلی برای هر محیط خلاق امروزی همان چیزی است که در زمان باستان نهادینه شدن فلسفه و علم آغاز شد. دلیل وجود فلسفه در یونان این بود که به گروههایی از فیلسوفان اجازه داده شد در یک سیستم پروتودمکراتیک ساکن شوند، تأمل کنند و تدریس کنند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
چگونه توانستم مشکل ترس سپهر از آموزگار را کم کنم
سید حمیدرضا حسینی - محمدامین امیرخسرو
بررسی رابطه حمایت اجتماعی با دانشآفرینی در ورزش و انگیزش ورزشی در دبیران تربیتبدنی شهر ایلام
معصومه احمدی فر - الهان عباسی - طیبه عیسی زاده
مقایسه تطبیقی عملگرایی آموزشی در کتاب های قدیم و نوین ریاضی متوسطه (مطالعه موردی مبحث تابع دوره دوم متوسطه)
ریحانه سادات مهدی زاده - ابراهیم ریحانی - سعید حق جو
تاثیر آموزش مهارت های زندگی بر افزایش خلاقیت دانش آموزان پایه سوم ابتدایی دبستان دخترانه تربیت بهشهر
سیده زهرا حسینی
چگونه توانستم با برنامه فلسفه برای کودکان , تفکر انتقادی دانش آموزان را رشد دهم
علی ترابی زیارتگاهی - فریدون پریش
بررسی عوامل موثر در پایداری منابع انسانی درسازمان یااداره
حسین گرجی
نگاهی بر طراحی واحد یادگیری دوره ابتدایی ؛نمونه عملی از ریشه تا برگ
علی آبادیان - ریحانه دابویی مشک آبادی - مریم داود نژاد
روش های نوین در تدریس ادبیّات فارسی دوره ی ابتدایی
سیده مهسا جامی - مریم دیوسالار
اثربخشی رویکرد کوتاه مدت راه حل محور بر تنظیم هیجانی و تحریف های شناختی فرزندان طلاق پسرنوجوان در شهر کردکوی
اشرف السادات اکبری - مریم شیخ زاده
ارزیابی وقوع رفتار غیرمدنی در اساتید
زهرا عابدینی - لیلا طاهری - مریم سعیدی - اعظم محمدعلی پور
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0