0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تاثیر بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در بهبود فرآیندهای یادگیری و تدریس در مدارس ابتدایی و متوسطه
نویسندگان :
نساء گلپایگانی
1
1- پردیس دکتر شریعتی ساری/ فرهنگیان
کلمات کلیدی :
بهسازی مدرسه،فناوری اطلاعات و ارتباطات،فرآیندهای آموزش و یادگیری،نوآوری آموزشی،کیفیت
چکیده :
هدف از این مطالعه، تجزیه و تحلیل آنچه در مدارس در مورد ادغام و استفاده از فناوریهای اطلاعات و ارتباطات اتفاق می افتد و برداشت معلمان درباره آنچه می تواند با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات بهبود یابد، می باشد. روش تحقیق از نوع مطالعه موردی چندگانه استفاده شده است. از پژوهش اکتشافی قبلی، چهار نوع مختلف از مدارس مشخص شد. داده ها نشان می دهند که دیدگاه گسترده ای وجود دارد که فناوریهای اطلاعات و ارتباطات در آموزش از چندین فرایند آموزش و یادگیری حمایت می کند. به طور خاص، نشان می دهد که سهم فناوری اطلاعات و ارتباطات در بهبود فرایندهای آموزش و یادگیری در مدارسی که فناوریهای اطلاعات و ارتباطات را به عنوان یک عامل نوآوری ادغام کرده اند، بیشتر است. دستیابی به بالاترین سطح بدان معنی است که یک مدرسه نه تنها باید ابزارهای فناوری را مدرن کند، بلکه باید الگوهای تدریس، نقش معلم، موضوعات مربوط به سازماندهی کلاس، فرآیندهای تدریس و یادگیری و مکانیزم های تعامل را نیز تغییر دهد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی انواع حقوق مالی زن در نکاح
حمیدرضا اشراقی - فاطمه فروغی
مطالعه تأثیرفضای مجازی و آموزش به روش الکترونیکی در یادگیری تحصیلی دانشآموزان
سیروان احمدخیاط
چگونگی ارتقا مهارت های خواندن انتقادی در دانش آموزان متوسطه دوم از طریق زبان فارسی
محمد صادق عباسی زیروانی - زهرا نصریان
تاثیر موسیقی بریادگیری دروس یاضی و فارسی
سید علیرضا موسوی
بررسی عوامل موثر بر اشتراک دانش در ایجاد وگسترش وب سایت کتابخانه های دانشگاهی شهر قم
سعید غفاری - رقیه ولی زاده دهخوارقانی
رابطه میان مبانی روانشناسی و گزارههای دینی
جواد سالاری مقدم - عفت شیخی
بررسی نقش سواد سلامت در ابتکار و نوآوری آموزشی و کیفیت زندگی دانشآموزان متوسطه دوم شهر طبس
فاطمه بخشائی - مینا اکاتی - مرضیه رضوانی چرمی - ریحانه صفریان
نقش تفکر خلاق و تفکر انتقادی در یادگیری دانش اموزان
مائده نورالهی فومشی - الهه یوسفی - زهرا وسگری
نقش معلمان در ارتقای فراشناخت دانشآموزان در آموزش ریاضیات مبتنی بر حل مساله
حمیده عبدالهی لاشکی - سیما سیمیاری
رابطه عملکرد خانواده و حمایت اجتماعی معلمان زن مقطع دبیرستان شهر ابهر
پروین قنبرلو
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0