0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
چگونگی ارتقا مهارت های خواندن انتقادی در دانش آموزان متوسطه دوم از طریق زبان فارسی
نویسندگان :
محمد صادق عباسی زیروانی
1
زهرا نصریان
2
1- دانشگاه مازندران- بابلسر
2- دانشگاه فرهنگیان مازندران- پردیس فاطمه الزهرا(س) ساری
کلمات کلیدی :
مهارت های خواندن،خواندن انتقادی،زبان فارسی،متوسطه دوم
چکیده :
این تحقیق به منظور ارتقاء مهارتهای خواندن انتقادی در دانشآموزان متوسطه دوم از طریق درس زبان فارسی انجام گرفته است. با توجه به اهمیت توانایی خواندن انتقادی در تحلیل و تفسیر متون، این مطالعه به بررسی راهکارها و روشهایی پرداخته است که میتواند در تقویت مهارت خواندن انتقادی دانشآموزان موثر باشد.در این تحقیق، از روشهای تدریس تعاملی و متنوع در درس زبان فارسی استفاده شده است. ابتدا، با تحلیل نیازها و توانمندیهای دانشآموزان، محتواهای مناسب و چالشبرانگیز ارائه شده است. سپس، با استفاده از تمرینات و فعالیتهای گوناگون، دانشآموزان به تحلیل و ارزیابی متون با نگرش انتقادی آموخته شدهاند.نتایج نشان دادهاند که این روشهای تدریس و فعالیتها توانستهاند بهبود قابل ملاحظهای در مهارت خواندن انتقادی دانشآموزان داشته باشند. با تمرین مداوم این مهارت، دانشآموزان قادر به تحلیل عمیقتر و ارزیابی دقیقتر متون میشوند. این نتایج نشان میدهد که درس زبان فارسی میتواند یک فرصت موثر برای تقویت مهارت خواندن انتقادی در دانشآموزان متوسطه دوم باشد.به طور کلی، این تحقیق تأکید میکند که استفاده از روشهای تدریس تعاملی و متنوع در درس زبان فارسی میتواند بهبود مهارتهای خواندن انتقادی دانشآموزان را تسهیل نماید و آنها را برای تفکر انتقادی و تحلیل متون بهتر آماده کند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تاثیر سلامت اجتماعی معلمان بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
فاطمه کشوری محبوب
نقش آزمایشگاههای مجازی در بهبود یادگیری علوم تجربی دانشآموزان مقطع ابتدایی
فاطمه خدابنده لو
بررسی مشکلات رفتاری و عاطفی دانشآموزان ابتدایی و روابط آنها با همسالان خود
معصومه یوسف رشیدی - منوچهر ولی پور
بررسی عوامل موثر در پایداری منابع انسانی درسازمان یااداره
حسین گرجی
نقش فناوریسیار و شبکههای اجتماعی مجازی به عنوان ابزاری برای یاددهی و یادگیری
ام کلثوم حسین زاده - سحر امیری رودباری
نقش تکنیک های خلاقانه در علاقمندی فراگیر به انجام تکالیف
کبری آذرحزین
نقش شیوههای فرزندپروری در پیشبینی مسئولیتپذیری دانشآموزان نوجوان
محدثه ملکزاده فیروزآبادی - خدیجه زارعی محمودآبادی - مریم زارعی محمودآبادی
بررسی تاثیر سیستم آموزشی هوشمند بر عملکرد دانش آموزان مقطع ابتدایی
مهشید محمودی - مهدی حسین زاده
مقایسه ویژگیهای اصلی شغل داوران کشتی استان مازندران
سیدحسین علوی - اباذر اسلامی - محسن هادی طحان
بررسی اختلالات خواندن و درک مطلب در بین دانش آموزان دوره ابتدایی
فیروزه آخوندی یامچی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0