0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
نقش معلمان در ارتقای فراشناخت دانشآموزان در آموزش ریاضیات مبتنی بر حل مساله
نویسندگان :
حمیده عبدالهی لاشکی
1
سیما سیمیاری
2
1- آموزش و پرورش چالوس
2- آموزش و پرورش چالوس
کلمات کلیدی :
: فراشناخت، حل مساله، آموزش ریاضی، یادگیری
چکیده :
فراشناخت توسط بسیاری از متفکران به عنوان یک عنصر ضروری برای بسیاری از وظایف شناختی در نظر گرفته شدهاست. در حل مسئله، داشتن دانش به تنهایی کافی نیست و فراگیر را دچار مشکل میکند. فراگیران باید مهارتهای شناختی بالا (که به عنوان فراشناختی شناخته میشوند) را نمایش دهند. فراشناخت به استعداد درک و کنترل مطلب مورد يادگيري گفته ميشود و نقش بسيار مهمي در بهبود و گسترش عملکردهاي شناختي دارد و هرچه تواناييهاي شناختي فراگير بالاتر باشد، فرآيند يادگيري موفقيتآميزتر خواهد بود. در این مقاله با مرور پژوهشهای مرتبط به تواناییهای فراشناخت در حل مساله ریاضی، به تاثیر فراشناخت در حل مساله و همچنین بررسی نقش معلمان در آموزش فراشناختی حل مساله در آموزش ریاضی پرداخته میشود و راهکارهایی برای ارتقای توانایی فراشناختی فراگیران ارائه میگردد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بهبود روش تدریس زمین پویا
افسانه شکری امینجان
بررسی ویژگیهای چندرسانهای درس ریاضی ابتدایی با رویکرد بارشناختی بیرونی
سمیه بلوچی - عبدالصمد رئیسی
اثربخشی آموزش مهارت های زندگی بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی
مسعود طالبی - مسعود نوری چراتی - مسعود آتش بار
Digital Storytelling and EFL Learners’ Oral Participation
Fatemeh Takallou
خلاقیت و نوآوری در آموزش و پرورش
فاطمه کشوری محبوب
بررسی رابطه سبک رهبری تحولگرای مدیران و بهزیستی دانشآموزان مقطع متوسطه دوم شهر شیراز
حسین امینی - راحله احسان دوست
تحلیل محتوا کتاب علوم چهارم ابتدایی از دیدگاه الگوی خلاقیت گیلفورد
فردوس حیدری ریکنده - پریسا سالار
جادوی بازی ویادگیری درکلاس درس
نازنین زینب عظیمی - گلناز رضا علیزاده یکتا
نقش تمرینهای آموزشی در افزایش علاقهمندی کودکان به مطالعه و ریاضیات در کودکستان
مرضیه کرمانیان - فاطمه احمد زاده عالمی
نقش جو سازمانی و محرک های انگیزشی بر توانمندسازی مدیران مدارس شهرستان رشت
مریم حکمت - مهدی حسین زاده
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0