0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
ثربخشی مدل آموزشی الگوی تدریس (5E) با رویکرد ساختن گرایی در درس علوم بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان دختر پایه ششم ابتدایی
نویسندگان :
فاطمه گودرزی
1
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری
کلمات کلیدی :
ساختن گرایی،عملکرد تحصیلی،تفکر انتقادی،دانش آموزان
چکیده :
لازمه کمک به دانش آموزان پایه ششم برای بهبود درس علوم شناخت عوامل مؤثر بر عملکرد تحصیلی این افراد است که می توان با استفاده از رویکردهای مختلف به بهبود آن ها پرداخت. هدف پژوهش حاضر، تعیین اثربخشی مدل آموزشی الگوی تدریس (5E) با رویکرد ساختن گرایی در درس علوم بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان دختر پایه ششم ابتدایی مدارس ناحیه یک ساری بود. روش بررسی: پژوهش حاضر یک تحقیق کاربردی و از نظر روش تحقیق از نوع تحقیقات نیمه آزمایشی از نوع تحقیقات پیشآزمون- پسآزمون بود. جامعه آماری پژوهش، کلیه دانش آموزان دختر پایه ششم دوره ابتدایی ناحیه یک شهرستان ساری به تعداد 860 نفر بود. حجم نمونه آماری تعداد60 نفر (30 نفر گروه آزمایش 30 نفر گروه کنترل) با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای انتخاب شدند. روش گردآوری اطلاعات شامل روش كتابخانه ای و روش میدانی بود. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه سنجش عملکرد تحصیلی فام و تیلور بود و تجزیه و تحلیل داد ه ها در بخش آمار توصیفی از فراوانی، نمودار، جداول، میانگین و انحراف معیار استفاده شد و در بخش آمار استنباطی جهت بررسی نرمال بودن توزیع داده ها از آزمون کولموگراف- اسمیرنوف و در بررسی فرضیه ها از آزمون تحلیل کوواریانس تک متغیره آنکوا و به منظور بررسی فرضیه اصلی از آزمون تحلیل کوواریانس چند متغیره مانکوا با استفاده از نرم افزار 25 SPSS انجام شد. یافته ها: نتایج نشان داد که اثربخشی الگوی تدریس (5E) با رویکرد ساختن گرایی در درس علوم بر عملکرد تحصیلی تاثیر دارد (001/0>P). نتیجه گیری: براساس یافته های این پژوهش می توان گفت اثربخشی الگوی تدریس (5E) با رویکرد ساختن گرایی در درس علوم بر عملکرد تحصیلی موثر است. کلیدواژه ها: ساختن گرایی، عملکرد تحصیلی، تفکر انتقادی و دانش آموزان.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
رابطه بین تعارض کار- خانواده و ابعاد آن با کیفیت زندگی و رضایت شغلی معلمان آموزش و پرورش شهرستان ساری
فاطمه علی پور زاغمرزی
مدرسه شاد و با نشاط برای دانش آموزان
محسن معتمدی - محمدرضا محمدزاده رهنی - علی شیعه علی
آسیب شناسی رسانه های دیداری شنیداری و نرم افزارهای آموزشی در مدارس ابتدایی آمل –
مریم فروتن نیاکی
رابطه سلامت روان با عملکرد شغلی و تاب آوری روانشناختی (مطالعه موردی: معلمان مقطع ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه دو ساری)
معصومه شجاعی
بررسی و ارزیابی پتانسیل های موجود در محاسبات مه ، برنامه ها و چالش ها
حسن سعیدی - سعید فیروزی - پویان صالحی
روان درمانی و اصلاح روحیه دانش آموزان دارای نقص عضو در مدارس
مرضیه سادات امیریان - مریم بذرافشان - فاطمه مرادی فر - المیرا بذرافشان
رابطه مدیریت مسیر شغلی با فلات شغلی کارکنان دانشگاه فرهنگیان
سید محمد اندرامی - فرشیده ضامنی
بررسی مزایا و معایب آموزش مجازی در مدارس و دانشگاه ها
فاطمه مرادی فر
مدل کسب و کار، عامل حیاتی در موفقیت کسب و کار
حامد تاری
بررسی ابعاد شایستگی های سیاسی و اجتماعی معلم
شهربانو یوسفی - عبدالرضا نمازی - غلامرضا شیردل - عاتکه روشن
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0