0% Complete
صفحه اصلی
/
چهارمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی ابعاد شایستگی های سیاسی و اجتماعی معلم
نویسندگان :
شهربانو یوسفی
1
عبدالرضا نمازی
2
غلامرضا شیردل
3
عاتکه روشن
4
1- دانشگاه پیام نور عسلویه
2- دانشگاه پیام نور لامرد
3- دانشگاه آزاد اسلامی واحد لار
4- دانشگاه آزاد اسلامی واحد لامرد
کلمات کلیدی :
تربیت سیاسی، تربیت اجتماعی، معلم، آموزش و پرورش
چکیده :
این پژوهش باهدف بررسی ابعاد شایستگی های سیاسی و اجتماعی معلم انجام شد. پژوهش حاضر با رویکرد توصیفی-اسنادی است که با روش کتابخانه ای و مروری بر منابع نظری مرتبط صورت گرفت؛ پس از تبیین مفاهیم به بررسی تربیت سیاسی ارکان و عوامل آن، ابعاد شایستگی های سیاسی معلم، مفهوم تربیت اجتماعی و آثار آن و همچنین ابعاد شایستگی اجتماعی پرداخته شد. نتایج این بررسی نشان داد که تربیت فرایندی جامع، یکپارچه و هم چنین تدریجی است که موجب تعالی و رشد پیوسته هویت و تمامی ابعاد وجودی فرد می شود. از میان تمامی عوامل تربیتی، نقش معلم بهعنوان مهمترین عامل نظام تعلیم و تربیت، جایگاه و اهمیت بسیار والایی دارد. تحقق اهداف تربیت به مقیاسی وسیع در گرو رفتار و منش معلم خواهد بود. از این رو ارائه الگو، مؤثرترین و موفقیت آمیزترین شیوه تربیتی به حساب می آید، زیرا دانش آموز در زندگی نیاز به الگو دارد،که بدانند چه کاری را چگونه باید انجام دهند. ازآنجاکه معلم نقش الگوی برتر را در فرایند تربیت دانش آموزان دارد، انتظار می رود که معلمان دارای شایستگی هایی در تمامی ابعاد از جمله شایستگی های علمی،اخلاقی، سیاسی، اجتماعی و... باشند تا دانش آموزان را به نحو احسن در جهت تحقق اهداف تربیت آگاهانه به سرمنزل مقصود هدایت کنند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی شایستگی و صلاحیت حرفه ای معلمان مدارس استثنایی دماوند
زهره عبداله اشرفی - مهدی حسین زاده
اثربخشی قصه درمانی بر استرس ادراک شده دانش آموزان دوره دوم ابتدایی
فاطمه طاهری
بررسی رابطه سبک زندگی خانوادگی و قانون گرایی
مریم خاکپور - ناهید رضایی
نقش رشته مهندسی مواد در پیشرفت و گسترش صنایع دفاعی کشور
سید رضا ابراهیم پور - فرسا اصغرپور علمداری - محمود علی اصغرپور موزیرجی - علیرضا رحیمی
تشخيص و بهبود اختلال نارسانويسي دانشآموز کلاس سوم دبستان حجاب اسفرجان در سال تحصیلی 96-97
فاطمه ایزدیان - صادق رزاق زاده
درآمدی بر مبحث معاونت در جرائم غیر عمد در قوانین ایران
سیمین امینی زارع
Age and Language Learning: Exploring the Impact of the Critical Period Hypothesis on ESL/EFL Learners
َAtefeh Borunllou - Mohammad Mohammadi
طراحی نرم افزارهای آموزشی: رویکرد مبتنی برکاربرد رایانه درآموزش ریاضی
مریم ساجدی رئیسی - مهدی خدادادی
محاسن و معایب آموزش مجازی در مدارس و دانشگاه ها
منصوره توسلی - الهه محمدیان - اکرم رضایی - فهیمه عبدالهی
بررسی ارتباط مدیریت دانش با چابکی سازمانی در اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان جنوبی
فهیمه دستی گردی - نرگس نوروزی - نرجس چنگیزیان - زینب امیرآبادی زاده
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0