0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
افزایش آگاهی و بصیرت در مورد نماز(یکی از راههای دعوت دانشآموزان به نماز)
نویسندگان :
زهرا غفاری آبیسفلی
1
1- آموزش و پرورش زنجان
کلمات کلیدی :
نماز،بصیرت،دانش آموزان،والدین
چکیده :
همهی کودکان و نوجوانان، محتاج هدایتند و به یک برنامهی صحیح زندگی نیاز دارند. این نیاز برآورده نمیشود مگر با پرورش حس مذهبی، احیاء فطرت و فراهم نمودن زمینههای رشد و به کمال رساندن فضایل اخلاقی آنها، که نماز کاملترین پاسخ به عالی ترین نیاز انسان است. ایجاد علاقمندی نسبت به نماز و شرکت دادن آنها در نماز جماعت در دوره ابتدایی دارای اهمیت است زیرا آموزش در دوره ابتدایی به سبب زیربنایی و پایهای بودن، نقش مبنایی در تعلیم و تربیت و بهتبع آن در زندگی انسان بر عهده دارد. یکی از راههای علاقمند کردن دانشآموزان به نماز، ایجاد بصیرت و آگاهی در آنهاست که از روشهایی مانند: بهرهگیری از قرآنکریم، خداشناسی، تمثیل، آسان و شیرین جلوه دادن دین، استفاده از روش تشنه کردن(سوال و جواب)، ایجاد محبت خدوند از طریق شمردن نعمتها به اجرا در آمد و همچنین ایجاد آگاهی از نقش والدین در تربیت دینی فرزندان از طریق برگزاری جلسه آموزشی و تهیه فیلم آموزشی صورت گرفت که محتوای آموزشی از طریق برنامه شاد در دسترس والدین قرار گرفت.نتایج گردآوری و ارزیابی دادههای مختلف در طول اجرای راهحلها بیانگر موفقیت این پژوهش در افزایش آگاهی و بصیرت دانشآموزان نسبت به نماز و افزایش آگاهی والدین از نقش خود در تربیت دینی فرزندشان بوده است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
نقش نشاط و شادی در مدارس ابتدایی بر سلامت روان دانشآموزان
مرضیه زرودی
بررسی نقش رسانه و فضای مجازی در میزان فعالیت بدنی دانش آموزان
نیایش تاجدارنژاد - درسا رجبی
عدالت آموزشی
فاطمه مقصودی - مهدی عباسی مود - سمانه مقصودی - امیرحسین عباسی مود
بررسی اثرات دورههای ضمن خدمت سازمان آموزش و پرورش در عملکرد نیروی انسانی متخصص معلمان متوسطهی اول شهرستان آمل
سیده مائده زمانی - مهسا ابراهیمی
نقش زبان و ادبیات فارسی در ایجاد ارتباط موثر
نگار رشید
پیشرفت فناوری اطلاعات و ارتباطات، آموزش از راه دور و جهانی شدن
زهرا قاسم زاده - سعید محسنی پور
رابطه سبکهای هویت یابی بر تنظیم هیجان در دانش آموزان دوره دوم ابتدایی
فاطمه خدابنده اویلی - کبری دودل اندرور
درآمدی بر اهمیت خانواده ها در پیشرفت تحصیلی و شغلی دانش آموزان
شهلا زرجام
مطالعه و بررسی عناصر داستان در داستان «اصلی و کرم» آذربایجان (مطالعۀ موردی: پیرنگ، شخصیت و شخصیت پردازی)
حسین قاسمی زاده
خوانش معنایی پارهای از نشانههای ارتباط غیرکلامی معلم – دانشآموز در مقطع ابتدایی
زهرا صالح زاده
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0