0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی نیازهای توسعه حرفه ای مدیران مدارس ابتدایی
نویسندگان :
مریم صادق کوهستانی
1
مصطفی عزیزی شمامی
2
آمنه مهدی زاده
3
1- دانشگاه مازندران بابلسر
2- دانشگاه مازندران- بابلسر
3- دانشگاه آزاد ساری
کلمات کلیدی :
مدیران-توسعه حرفه ای-نیازها-مدارس ابتدایی
چکیده :
مدیران با توجه به تحولات محیطی و رشد تکنولوژی با وضعیت و شرایط متفاوتی روبرو هستند که به منظور مواجهه درست آن نیازمند به توسعه حرفهای خود میباشند و فرایند موجود نمیتواند توسعه حرفهای آنها را فراهم کند لذا پژوهش حاضر درباره بررسی نیازهای توسعه حرفهای بحث شده است و در ادامه توسعه حرفهای را تعریف کرده و به ابعاد توسعه حرفهای که شامل دانش، مهارت و نگرش پرداخته همچنین به الگوها ،برنامهها ، روش ها و در انتها به اهمیت و ضرورت توسعه حرفهای مدیران مدارس گنجانده شده است روش تحقیق کتابخانهای است.در این راستا بررسیها نشان میدهد که روشهای توسعه حرفهای مدیران مدارس در شکلها و سطوح مختلفی وجود دارند منجر به بهبود شایستگیها و توانمندی نقش رهبری آموزشی و در نهایت اثربخشی مدرسه خواهد شد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
دانش پداگوژی، اندراگوژی، سینرگوژی برای آموزش
فخرالسادات عابدینیان
درس پژوهی و تأثیر آن بر معلم و دانش آموز
مائده سجادیان - فاطمه کاظمی
چگونه توانستم با تمرین و تکرار اختلال خواندن دانش آموز کلاس چهارم را برطرف کنم.
علی شاهینی - هانیه رستمیان
برنامه ریزی درس تربیت بدنی و تأثیرات مثبت آن بر یادگیری درسی و سلامت جسم و روح دانش آموزان
سیده رقیه قریشی نژاد - زهرا قندعلی
بررسی تاثیر آموزش های مجازی بر سواد آموزان(مطالعه موردی مردان و زنان سواد آموز آموزش و پرورش ناحیه 2 زاهدان)
اسماعیل جمالزهی
کلاس معکوس در دوران کرونا
زینب رضوانی - فاطمه محمدزاده نیاکی - زهرا فلاح
چگونه اختلال بیش فعالی یکی از دانش آموزانم را برطرف کردم؟
نادر عبداله نژاد
فناوری اطلاعات و ارتباطات
مرضیه زرودی
بررسی ارتباط آموزههای دینی، سبکِ هویت و شادکامی در دانشآموزان متوسطۀ دوم شهرستان گرگان
مهران یوسفی داز - حلیمه عربی - عبدالعارف شجاعی
نقش حافظه کاری و مداخلات مربوط به آن در اختلال یادگیری خاص از نوع نارساخوانی
سمانه سیاحی - رقیه موسوی - زلیخا ایزدپناه
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0