0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
درس پژوهی و تأثیر آن بر معلم و دانش آموز
نویسندگان :
مائده سجادیان
1
فاطمه کاظمی
2
1- آزاداسلامی
2- دانشگاه پیام نور
کلمات کلیدی :
معلم،دانش آموز،پژوهش،تعلیم و تربیت
چکیده :
معلم در نظام تعلیم و تربیت کشور به عنوان موثرترین عنصر که نقش هدایت گری و الگوسازی دارد معرفی شده است. نقش به عنوان هدایت کننده و اسوه امین و بصیر در فرایند تعلیم و تربیت و موثرترین عنصر در تحقق مأموریتهای نظام تعلیم و تربیت رسمی کشور برخوردار است. درس پژوهی یکی از شیوههای پژوهش عملی در کلاس درس است. در این رویکرد معلمان با مشارکت هم و همکاری مدیران و معاونان در چارچوب کار گروهی و با بهره گیری از روشهای پژوهشی به شناسایی مسائلی که برای آنها در کلاس درس پیش میآید، میپردازند و با هم اندیشی، همکاری، راههای بهتر و سودمندتری برای تدریس و مدیریت کلاس و یادگیری بهتر و بیشتردانشآموزان و پرورش توان اندیشهورزی آنان پیدا میکنند. آموزش و پرورش باید برای رشد و شکوفایی استعدادهای بالقوه دانش آموزان تلاش کند و برای آنکه این نظام، کارا و پویا باشد، نیازمند آن است که پژوهش را سرلوحه کار خود قرار دهد.یکی از این رویکردهای پژوهشی، درس پژوهی می باشد. درس پژوهی علاوه بر این که باعث پرورش حرفه ای معلمان می شود و معلمان با کمک این رویکرد فرصت می یابند تا در طراحی، اجرا و ارزیابی با یکدیگر همکاری و مشارکت داشته باشند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
چگونه با نشاط آموزشی در فضای مجازی یادگیری ریاضی را بهبود بخشیم
مریم اخگر - عذرا چراتیان - محمدباقر فرقانی اوزرودی
بررسی کارکردهای روش تربیتی مقایسه ای و تمثیل در قرآن کریم
لطفعلی آتشبار
آموزش مهارتهای حل تعارض به معلمان و دانشآموزان: یک رویکرد پیشگیرانه
امیراحد عمادی - حوا سلیمانی - محمد پور جانی - شیرزاد ستوده یان - امیرعباس عمادی
بررسی رابطه عملکرد تیمهای کاری و انگیزش ورزشی در کلاسهای تربیتبدنی شهر بیرجند
عاطفه آبیار - مرضیه مودی - مهری سعادتی - زهرا مهدی آبادی
اثر بخشی بازی درمانی گروهی با رویکرد شناختی رفتاری به والدین در کاهش علائم کم توجه/بیش فعال ADHD) ) دانش آموزان مقطع ابتدایی
اسماعیل مردانی زاده - خاطره فلاح - سکینه نگهبان - فهیمه شاهرخی
واکاوی عوامل بروز تأخیرات پیمانکاران تأسیسات زیربنایی بخش فاضلاب جزیره کیش با متد AHP
وحید حسین زاده - مهدی علی اکبرنیا عمران
نقش نیازها در اشتیاق شغلی و رفتار نوآورانه معلمان دوره ابتدایی بخش سلامی بر مبنای نظریه مازلو
مجید علی اکبری
مقایسه گرایش به اعتیاد دانشآموزان دبیرستان های امام خمینی و ستایش شهر زاهدان
مهرداد جهاندیده - پرهام رزگی
چگونه توانستیم با بازیهای محلی رغبت دانش آموزان را به مدرسه افزایش دهیم؟
مینا ریخته گر - ناهید علی جان پور - فاطمه توکلی
علاقه مند کردن دانش آموزان به آموزش مجازی ریاضی با نرم افزارهای چندرسانه ای Multimedia و MovieMaker با شیوع بیماری کرونا
فخرالسادات عابدینیان - مهدی احمدی پور - حسن سعیدی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0