0% Complete
صفحه اصلی
/
پنجمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بایدهای نظام آموزشی بر پایه کارآفرینی و خلاقیت
نویسندگان :
پریسا منتیان
1
آرزو بهارستان
2
مرضیه برائی
3
فرشته هواسی
4
1- دانشگاه فرهنگیان - پردیس امام جعفر صادق ایلام
2- دانشگاه فرهنگیان - پردیس امام جعفر صادق ایلام
3- دانشگاه فرهنگیان - پردیس امام جعفر صادق ایلام
4- دانشگاه فرهنگیان - پردیس امام جعفر صادق ایلام
کلمات کلیدی :
كارآفريني، آموزش كارآفرينانه، نظام آموزشي پژوهش محور پرورشي.
چکیده :
هدف: هدف از ارایه چنین تحقیق توصیفی با استفاده از منابع متعدد بررسی نظام آموزشی پژوهش محور با رویکرد کارآفرینانه در کشور ایران میباشد.از اين رو در اين نوشتار كوشش شده است با معرفي و تعريف نظام آموزش پژوهش محور پرورشي همراه با نحوه تعیین حوزه تمحض برای هر دانش پژوه به عنوان نوآفرینی در اجرا و معرفي مزيتها و ويژگيها و فوايد اين نظام، به تفاوتها و تمايزهاي آن با نظام آموزشي كنوني پرداخته میشود. بیان مسئله: تغیرات جهانی، همراه شدن این تغییرات با فناوریهای اطلاعاتی و نیازهای جدید و ارضاء نشده روزافزون جوامع، بالا رفتن انتظارات دانشجویان، فزونی تقاضاهای ذینفعان، پاسخ گویی و ابزارهای جدید ارائه مطالب آموزشی همگی چالشهای کنونی هستند که نیاز به نوآوری در آموزش عالی را ایجاب مینمایند. یافتهها: یافتههای مطالعه حاضر از کتب و منابع معتبر گردآوری شده و به صورت بخش بخش ارائه گردیده است. نتیجهگیری: به نظر ميرسد كه دانشگاهها به عنوان مراكز علمي، آموزشي و پژوهشي، مهمترين مبادي فرآيند توليد علم و نظريه پردازي بشمار ميآيند.لذا تأكيد تعاملي بر دو بعد آموزش و پژوهش فعاليتهاي آموزش عالي، داشتن نظم تخصص طلبي (تعيين حوزه تمحض و پرورش در يك حوزه خاص علمي)، تأكيد بر افزايشي بودن رويههاي مورد استفاده، ايجاد امكانات، ارتباط تنگاتنگ جامعه و دانشگاه و بخصوص بكارگيري رويههاي علمي در سازمانهاي دولـتـي و غيردولتي و نيازمند كردن آنان به شيوههاي نوين علمي در فعاليتهاي جاري خود از جمله عناصر و عواملي هستند كه ميتوانند فرايند توليد علم و نظريه پردازي را در جامعه گسترش دهد در ادامه بررسي ميتوان، بخشي از نظامنامه آموزش پژوهش محور پرورشي (اهداف، سياستها و خطوط مشي، ضمانتها و...) و ارائه پيشنهادهايي براي اثر بخش تر شدن دورههاي آموزشي در كشور با رويكرد كارآفرينانه مبني بر نحوه استقرار نظام آموزشي فوقالذكر و گسترش و تعميم آن، عرضه كرد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
نیم نگاهی به بسترهای آموزشی برای تدریس در پساکرونا
مهرداد سعدی - کبری دلفی
رابطه ی استفاده از فناوری سیار درآموزش مجازی با یادگیری و عملکرد تحصیلی هنرجویان هنرستان تربیت بدنی داراب ناحیه 2شهرستان ساری (در شرایط بحران کووید ۱۹)
بهزاد باقریان - سعید خدابخشی - صفورا فروزانی - فتانه حسن نژاد
سنجش نوین، همیار آموزش و یادگیری
محمد فلاح - محمد محسنی
تبیین اجمالی رویکرد معنوی در برنامه درسی؛ یک مطالعه کیفی
مرزبان ادیب منش
چارچوب امنیتی مبتنی بر زنجیره بلوکی و یادگیری عمیق برای اینترنت اشیا هوشمند مجهز به مخابرات نسل پنجم
مرضیه خدادوستان - فرهاد زائری - علیرضا خزاعی
بررسی اخلاق حرفه ای در مدیریت آموزشی
مجید شیرزاد - راضیه بلباسی - رضاعلی حسین زاده - زهرا احمدی آسوری
اثر هوش مصنوعی بر آموزش و یادگیری
جواد سالاری مقدم - معصومه کدخدایی - عفت شیخی
بررسی یک چارچوب پیشنهادی بین ابعاد رضایت درک شده دانشجویان و تمایلات رفتاری در پذیرش یادگیری الکترونیکی چندرسانهای تعاملی
فرامرز عظیمی رود کنار - اسمعیل زارعی زوارکی
واکاوی نقش مدرسه در بهداشت روانی و سلامت دانش آموزان ارتقای و آن (با تاکید بر معلمان)
عاطفه منفرد سرخرود
ارزیابی مروری روشهای نوین آموزش مجازی در سطوح مختلف آموزش عالی
آناهیتا زکوی - علی اصغر عبدی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0