0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
اثربخشی روش تدریس بایبی بر عملکرد تحصیلی و معنای تحصیلی دانش آموزان دختر پایه ششم دبستان شهرستان جوین
نویسندگان :
فاطمه صفری
1
ملیکا کریمی
2
1- پردیس شهید هاشمینژاد مشهد
2- پردیس شهید هاشمینژاد مشهد
کلمات کلیدی :
روش تدریس بایبی، عملکرد تحصیلی، معنای تحصیلی
چکیده :
پژوهش حاضر باهدف بررسی تأثیر روش تدریس بایبی بر عملکرد تحصیلی و معنای تحصیلی دانش آموزان انجام گردید.جامعه آماری این پژوهش رادانش آموزان دخترپایه ششم دبستان شهرستان جوین تشکیل می دهند. روش پژوهش از نوع نیمه آزمایشی پیش آزمون - پس آزمون با گروه کنترل بود .به همین منظور تعداد 40 نفر از دانش آموزان دخترپایه ششم دبستان شهرستان جوین که در سال تحصیلی 96-95 مشغول به تحصیل بودند با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند و در دو گروه آزمایش و کنترل (هر گروه 20 نفر) قرار گرفتند.گروه آزمایش تحت تاثیر آموزش درس علوم وریاضی با الگوی پنج مرحله ای بایبی به مدت دو ماه قرار گرفتند وگروه کنترل این آموزش رادریافت نکردند.برای گردآوری داده ها ازپرسش نامه عملکرد تحصیلی(صالحی، 1392) وپرسشنامه معنای تحصیلی هندرسون-کینگ استفاده گردید و درتحلیل داده ها از نرم افزارspss ، روش آمار توصیفی و تحلیل کوواریانس استفاده گردید. نتایج نشان داد نمره عملکرد تحصیلی و معنای تحصیلی گروه آزمایش بطور معناداری بیشتر از گروه کنترل بود .همچنین نمره عملکرد تحصیلی و معنای تحصیلی آنها نسبت به پیش آزمون،تغییر وتفاوت معناداری نشان داد.در نتیجه آموزش با روش تدریس بایبی بر عملکرد تحصیلی ومعنای تحصیلی دانش آموزان مؤثر بوده است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
آینده یادگیری: چگونه فناوری آینده آموزش را شکل می دهد؟
علیرضا سلطانی نظیر - کلثوم اصفهانی - ناصر سام دلیری
بررسی جایگاه رویکرد پژوهش محوری در کتاب علوم پایه ششم دبستان با استفاده از تکنیک آنتروپی شانون
سحر امیری رودباری
چگونه توانستیم مشکل اضطراب یگانه دانش آموز پایه یازدهم انسانی مدرسه علامه حلی را برطرف کنیم؟
عاطفه دیوسالار - فاطمه تقی پور - ملیکا اسفندیاری
پیش بینی سرمایه روانشناختی بر اساس رابطه پدر- فرزندی در دانشجویان دانشگاه تبریز
زینب احمدزاده - علی قره داغی - شهروز نعمتی
بررسی رابطه تعلقخاطر به مدرسه و فرسودگی تحصیلی در درس تربیتبدنی در دوران پساکرونا استان سیستان و بلوچستان
سیده طاهره موسوی راد - عبدالغنی صفوی
نقش آموزش در راستای اشتغال زایی دانشجویان
سعید امام قلی زاده - سجاد آقاجانی
نظریه های خود مراقبتی و ارتقای سلامت در راستای خودکارآمدی دانش آموزان دوره ابتدایی (7 تا 12 سال)
پردیس حیدری
مقایسه تعهد شغلی در شاغلین آنلاین با حضوری( مطالعه موردی آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران)
امیر صیفی - مینا مزینی
پیام رسان واتساپ ابزاری برای آموزش مجازی شیمی در تعطیلات کرونا
علیرضا ناصری مود - زهرا مودی
نقش مشارکت های مردمی در توسعه مدیریت شهری: مطالعه موردی شهرستان فریدونکنار
سید عبدالله میرمحمدتبار
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0