0% Complete
صفحه اصلی
/
پنجمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
پیام رسان واتساپ ابزاری برای آموزش مجازی شیمی در تعطیلات کرونا
نویسندگان :
علیرضا ناصری مود
1
زهرا مودی
2
1- اداره آموزش و پرورش ناحیه2 کرمان
2- دانشگاه پیام نور کرمان
کلمات کلیدی :
شیمی، اسلاید، آموزش مجازی، پاورپوینت، پیام رسان واتساپ.
چکیده :
آموزش الکترونیکی و تدریس مجازی باعث افزایش کیفیت ماندگاری اطلاعات در ذهن دانش آموزان می گردد. در این مقاله برای کتابهای درسی شیمی قبلا با استفاده از نرم افزار پاورپوینت محتوای الکترونیکی طراحی شده است که در تدریس بصورت مجازی از آنها استفاده می شود. مرحله بعد سازماندهی دانش آموزان هر کلاس در گروههای واتساپی به منظور ارائه محتوای آموزشی می باشد. مطالب درسی در این روش با بارگزاری محتوای پاورپوینت هر پایه بصورت فایل Pdf بر روی تلفن همراه دانش آموز آغاز می گردد. از آنجاکه در ابتدا گروههای دانش آموزی برای هر پایه تشکیل شده است و زمان و روزهای تدریس مطالب در گروهها تعیین و هماهنگ شده است، امکان بودجه بندی و تهیه طرح درس متناسب با کتاب درسی نیز فراهم می باشد. به اشتراک گزاری محتوای پاورپوینتها و قرار دادن پیامهای صوتی در شرح اسلایدهای درسی بارگزاری شده، به دانش آموزانی که در گروههای واتساپی سازماندهی شده اند، این امکان را می دهد تا در زمانی مشخص و از قبل برنامه ریزی شده، ارائه محتوای آموزشی را بخوبی میسر نماید. اشاره به نکات خط به خط کتاب درسی با این روش بخوبی توانسته است دانش آموزان مستعد و ضعیف را بخوبی از یکدیگر متمایز نموده و رقابت سالم و سازنده ای در آزمونها را بین آنها ایجاد نماید.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
اثربخشی واقعیت درمانی بر ترس از موفقیت، سرمایه روانشناختی و حمایت اجتماعی دانشجویان
علی خویی - ماندانا محمودجانلو
تحلیل محتوا کتاب هدیه آسمانی پایه پنجم ایتدایی بر اساس مدل پلورالیسم دینی جانهیک
خیرالله قابلی - رمضان جعفرپور - محمدرضا رسولی جام خانه
عدالت آموزشی در نظام آموزش رسمی ایران
سیمین امینی زارع - محمود رضا صفرائی
طراحی و پیاده سازی سیستم اسکن صفحه کلید با میکروکنترلر اتمگا 32
روح الله عباسی
بررسی اثرات فناوری بر اموزش در مدارس با نیاز های ویژه
جعفر عموزاده - رویا مددی - حنانه نیکودار - بیتا رهبری - لیلا اسدی
چگونه توانستم درس ریاضی را با روشهای خلاق شیرین وجذاب کنم
سیما علیزاده بائی - رضا براری
مطالعهی مروری سیستماتیک: پرسشنامههای نحوهی گذران اوقات فراغت
مریم منصوری
رویکردهای تلفیقی آموزش در کلاس درس ریاضی
قاسم برجسته
بررسی اثربخشی آموزش مهارت های خود محوری بر شادکامی و احساس تعلق تحصیلی در دانش آموزان دختر پایه ششم ابتدایی شهر اهواز
فاطمه ناصری - مهدی محمودی
بررسی صلاحیت های حرفه ای معلمان بعنوان یکی از کارکردهای رهبری آموزشی
مصطفی عزیزی شمامی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0