0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
فرصت ها و چالش های دانشگاه فرهنگیان در گزینش و توسعه ی حرفه ای معلمان ریاضی
نویسندگان :
مریم یوسف لو
1
سارا بحری
2
مریم مرادی
3
مریم محالی
4
1- فرهنگیان
2- فرهنگیان
3- فرهنگیان
4- فرهنگیان
کلمات کلیدی :
دانشگاه فرهنگیان ، دانشجو معلمان ، دبیری ریاضی ، ارزشیابی
چکیده :
هدف از پژوهش حاضر بررسی کم و کیف چگونگی ارزشیابی اولیه دانشجو معلمان ریاضی برای ورود به دانشگاه فرهنگیان و-همچنین ارتقا دانش حرفه ای آن ها در حین تحصیل و پس از خروج از دانشگاه است. روش پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی و از لحاظ چگونگی جمع آوری اطلاعات از جمله پژوهش های توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری این تحقیق شامل دانشجو معلمان ورودی ۹۳ رشته دبیری ریاضی دانشگاه فرهنگیان تهران واحد خواهران می باشد. سوال اصلی این مقاله این است که چرا با وجود چندین مرحله گزینش و صرف چهارسال وقت در دانشگاه فرهنگیان هنوز برخی افراد توانایی کافی برای تدریس درس ریاضی را ندارند؟ در این مقاله ابتدا ضعف های مشاهده شده در بین دانشجو معلمان ترم هفت دانشگاه فرهنگیان شهید شرافت را مطرح میکنیم و سپس با تحلیل عملکرد اموزش و پرورش برای گزینش داوطلبان پیش از ورود به دانشگاه و عملکرد دانشگاه فرهنگیان برای ارتقای مهارت حرفه ای دانشجویان دبیری ریاضی، منشا این مشکلات را می یابیم و برای حل آنها پیشنهاداتی ارائه میدهیم. در این حین ، برای رسیدن به معیار و روش درست برای گزینش و تعلیم و تربیت معلمان ریاضی از سیستم های آموزش و پرورش و تربیت معلم چند کشور مطرح جهان کمک میگیریم. در نهایت راهکارهایی برای افزایش دانش حرفه ای معلمان ریاضی و به روزرسانی اطلاعات و-دانش آن ها مطابق با اخرین شیوه های نوین تدریس و استفاده از ابزار کمک آموزشی جدید پس از فارغ التحصیلی و در زمان خدمت آن ها عنوان می کنیم.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تأثیر مربیگری بر توسعه و مدیریت دانش دانشجو معلمان
مرتضی قاسمی اقدمی - زهرا ترکاشوند
کاربرد روش های نوین تدریس در حل مشکلات یادگیری جدول سودوکو
امیر پوراحمدعلی - فاطمه رضازاده
اهمیت پرورش روحیه نوآوری و کارآفرینی دانشآموزان در هنرستانهای فنی و حرفهای و کاردانش
فاطمه دهبان
تحلیل محتوای کتاب ریاضی ششم دبستان به روش خلاقیت گیلفورد
زهرا سیاه پوش
مقایسه میزان افسردگی ورزشكاران واليباليست جانباز و معلول با جانبازان و معلولان غير ورزشكار
رضا احمدی - فریده اصغری
جایگاه بازی درمانی در کاهش مشکلات دانشآموزان دارای اختلال یادگیری
صدیقه میارنعیمی
آموزش مجازی: روشها، فناوری ها، و سکوها
سپیده باقری چمازکتی - رضا درخشان
اثربخشی آموزش مهارت خودآگاهی بر ابراز وجود دانش آموزان دوره دوم ابتدایی
فاطمه شریعت - علی شریعت
تحلیل مهارت های بحث گروهی در فراگیران از طریق بسترهای یاددهی-یادگیری
سجاد رضائی آلی - حسن وکیلی ازغندی - رضا صادقی
اسلام و تربیت بدنی
سیده بتول حسینی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0