0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
اثربخشی آموزش مهارت خودآگاهی بر ابراز وجود دانش آموزان دوره دوم ابتدایی
نویسندگان :
فاطمه شریعت
1
علی شریعت
2
1- ازاد
2- ازاد
کلمات کلیدی :
واژه های کلیدی: خودآگاهی ، ابراز وجود، دانش آموزان.
چکیده :
چکیده پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی آموزش مهارت خودآگاهی بر ابراز وجود دانش آموزان دوره دوم ابتدایی در ناحیه دو شهرستان ساری صورت گرفته است . روش پژوهش آزمایشی و با طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل است . جامعه آماري اين پژوهش شامل کلیه دانش آموزان دوره دوم در حال تحصیل مدارس ابتدایی ناحیه 2 شهرستان ساری در سال 1397-1396، به تعداد 4578 نفر بوده است. ابزارهای مورد استفاده پرسشنامه ابراز وجود گمبریل و ریچی بود. نمونه پژوهشی به صورت روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای مرحله ای انتخاب شدند و سپس 40 نفر از آزمودنی ها از بین این 6 کلاس به طور تصادفی انتخاب شده در دو گروه آزمایش و کنترل قرار گرفتند. و سپس مداخله آزمایشی ( آموزش مهارت خودآگاهی) برای گروه آزمایش طی 6 جلسه 90 دقیقه ای اجرا شد ولی در مورد گروه گواه هیچ آموزشی صورت نگرفت . پس از اتمام برنامه آموزشی از هر 2 گروه پس آزمون به عمل آمد . نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از تحلیل کوواریانس نشان داد که آموزش مهارت خودآگاهی بر افزایش ابراز وجود دانش آموزان دوره دوم ابتدایی در ناحیه دو شهرستان ساری موثر است .
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
یادگیری زدایی و نقش آن بر تدریس نوین در نظام تعلیم و تربیت
مریم فقیه نصیری
بررسی میزان تحقق اهداف برنامه شاد ادارات آموزش وپرورش منطقه بندپی شرقی وغربی شهرستان بابل 1400-1399
فهیمه قلی پور گودرزی
ارزشیابی برنامه آموزشی عالی دانشگاه فرهنگیان بر اساس الگوی ارزشیابی (CIPP)
آزاده میرچی - لادن سلیمی
پیرامون ابعاد شخصیتی شهید سلیمانی الگوی برتر نسل حاضر با محوریت مهمترین اولویت های وصیت نامه
سیده بتول حسینی
تهدیدها و فرصتهای آموزش مجازی
پویا شکیبا کریم آبادی - حمید رستمی
بررسی رابطه بین پذیرش و ذهن آگاهی با امید به زندگی در خانواده های دارای فرزند اوتیسم شهرستان ساری
عماد روشن قیاس - نجیمه سعدالهی اسرمی
ارزيابي تاثير عوامل اقليمي بر افت منابع آب زيرزميني
زینب رضائی تبار
بررسی رابطه شایستگی ادراک شده و سلامت خانواده با احساس کمرویی در دانشآموزان متوسطه
شیما محمودی ثانی
بررسی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی کیفی – توصیفی و مزایا و معایب آن
شهین زارع
پژوهش مقایسه شادکامی، امید به زندگی و خودکارآمدی دبیران زن بازنشسته تربیتبدنی و غیرتربیتبدنی
فرحناز نجف پور - حسن علی خانی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0