0% Complete
صفحه اصلی
/
ششمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی رابطه بین سواد فناوری معلمان در دوران کرونا با افزایش کیفیت درسی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان(مطالعه ی موردی: معلمان مقطع ابتدایی ناحیه ی 4 تبادکان)
نویسندگان :
حسین مومنی مهموئی
1
پریسا قربان زاده
2
1- دانشگاه آزاد تربت حیدریه
2- دانشگاه آزاد تربت حیدریه
کلمات کلیدی :
واژگان کلیدی: سوادفناوری معلمان، افزایش کیفیت درسی، پیشرفت تحصیلی
چکیده :
چکیده ورود فنآوری اطلاعات به مدارس منجر به یادگیری بهتر میشود. اغلب محققان معتقد هستند این تحول منجر به تغییر یادگیری معلم مدار به رویکرد فراگیر مدار میشود. در این میان معلمان باید در معرض تحولات آموزشی قرار گیرند و آگاهی بیشتری از قابلیت های فن آوری جدید کسب نمایند. در شرایط فعلی و اپیدمی کرونا ضرورت به کارگیری فناوری اطلاعات در امر آموزش محسوس است. با توجه به مطالب درج شده و اهمیت فناوری اطلاعات و همچنین نیازمندی بهره گیری معلمان از فرآیندهای تکنولوژی به خصوص در زمان فعلی و ایجاد شبکه های آموزش مجازی برای تدریس به دانش آموزان این مقاله به بررسی رابطه ی بین سواد فناوری معلمان در دوران کرونا با افزایش کیفیت درسی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در ناحیه ی 4 تبادکان پرداخته می شود. این تحقیق از بعد هدف كاربردی و برحسب روش اجرا روش توصیفی- همبستگی است. جامعه ی آماری پژوهش حاضر شامل كلیه معلمان مقطع ابتدایی ناحیه ی 4 تبادکان می باشدكه مجموعاً 3000نفر می باشند. برای نمونه گیری از فرمول کوکران استفاده شد و تعداد افراد نمونه 341 نفر برآورد گردید. روش نمونه گیری به صورت تصادفی ساده می باشد. در این پژوهش نیز یافته ها نشان می دهد که بین سوادفناوری و افزایش کیفیت درسی و پیشرفت درسی رابطه ی معناداری وجود دارد و همچنین با افزایش سواد فناوری در معلمان انگیزه برای درس خواندن در دانش آموزان و همچنین فعالیت های کلاسی نیز افزایش می یابد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
ارتقاء کیفیت یادگیری با روشهای نوین تدریس: فرصتها و چالشها
علیرضا غریاق زندی - مجید بهاری گلشن - محمد باقر گرگانی فیروز جایی
سیاستگذاری سواد رسانه ای
آزیتا سلاجقه - هانیه سالمی
بررسی نقش مدیریت استعداد بر سرمایه فکری معلمان
رضا براری - صابر زلفی - ربابه پاکزاد سوچلمائی
واکاوی نقش اصلاح الگوی مصرف
علی زکوی - حمید حسین زاده - محمدرضا زکوی
مروری بر مشکلات و راهبردهای تدریس به زبان فارسی در مناطق دوزبانه
مریم رضائی
ارتباط بین صمیمت و رضایت زناشویی: یک مطالعه مروری
مریم عنایتی شبکلایی - فاطمه قاسمی دادوکلایی - مائده عنایتی شبکلایی
تحلیل مهارت های بحث گروهی در فراگیران از طریق بسترهای یاددهی-یادگیری
سجاد رضائی آلی - حسن وکیلی ازغندی - رضا صادقی
مروری بر فناوری اطلاعات و ارتباطات
الهه علی میرزالو - مهتاب نقیلو - حمید بهادر
بهکارگیری فناوری اطلاعات (IT) و هوش مصنوعی (AI) در حوزه آموزش
فاطمه اصغری - هاجر دانشور - مرضیه دانشور - مریم برزگر
تاثیر امنیت سازمانی و سلامت اداری بر کارآفرینی سازمانی (مورد مطالعه: ادارات آموزش و پرورش غرب مازندران)
مهناز رحمتی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0