0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
مروری بر مشکلات و راهبردهای تدریس به زبان فارسی در مناطق دوزبانه
نویسندگان :
مریم رضائی
1
1- دانشگاه فرهنگیان
کلمات کلیدی :
تدریس، زبان فارسی، دوزبانه.
چکیده :
دوزبانگی و دو زبانه بودن پدیدهای جهانی است که در اکثر کشورهای جهان وجود دارد و آن عبارت از حالتی است که فرد به زبان دیگری غیر از زبان مادری خود آموزش ببیند. چالشهای زبانی تدریس در ایران به طور عام و در مناطق دو زبانه به صورت خاص یکی از موانع یاددهی ـ یادگیری در اغلب دروس به ویژه در درسهایی است که با خواندن و نوشتن و درک مطلب ارتباط مستقیمی دارند. هدف پژوهش حاضر بررسی چالشهای تدریس به زبان فارسی در مناطق دو زبانه است. در این پژوهش سعی شده با استفاده از مرور تحقیقات انجام شده چالشهای زبانی تدریس در مناطق دوزبانه شناسایی و راهکارهایی را برای عبور از چالشها ارائه دهیم.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
چگونه توانستیم دیرآموزی دانش آموز پایه پنحم ابتدایی در درس فارسی را به کمک روشهای اصلاحی بهبود بخشیم؟
گلناز محرابی - مینا محمدی
چالشهای آموزش اثربخش درس زبان انگلیسی در مدارس ایران
صادق سعدی
حقوق خانواده و فرزندان در اسلام
عفت گل محمدفرخانی
بررسی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش ریاضی و عربی
اکرم واعظیان - نادره حمیدی
چگونه توانستیم،ضعف در اعتماد به نفس محمد،دانش آموز پایه هشتم،را تقویت کنیم؟
محمد ناهیدی - سیده فاطمه زهرا حسینی
بررسی اثرات تربیتی بر بهبود مسائل درسی (مورد مطالعه دانش آموزان دوره ی اول ابتدایی شهرستان علی آباد کتول)
مینا صنعتی - اکرم جوادی - امیر بهرادفر
نقش روش تدریس مساله محور در نشاط اجتماعی و خلاقیت دانش آموزان ابتدایی
سمیرا برزگر
تاثیر انگیزه پیشرفت و مهارت های ارتباطی بر ابراز وجود درآموزش و پرورش
سیده فائزه ساداتی - مهدی حسین زاده
چگونگی رفع دروغگویی دانشآموز پایه ششم ابتدایی
مهرداد مرادخانی - فریبا قاسمی
مدلهای رویکرد سازندهگرایی و تبیین دلالتهای تربیتی آن
محمد باقری دادوکلایی - مژگان جلالی کلکناری
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0