0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تأثیر استفاده از فناوری واقعیت مجازی بر یادگیری دانشآموزان متوسطه اول در درس علوم تجربی
نویسندگان :
کوثر کاظمی فلوردی
1
سعید پورروستائی اردکانی
2
خدیجه علی آبادی
3
1- علامه طباطبائی تهران
2- علامه طباطبائی تهران
3- علامه طباطبائی
کلمات کلیدی :
واقعیت مجازی، شبیه سازهای آموزشی، یادگیری
چکیده :
پژوهش حاضر باهدف بررسی تأثیر استفاده از فناوری واقعیت مجازی بر یادگیری دانشآموزان متوسطه اول در درس علوم تجربی انجام شده است. جامعه ی آماری تحقیق شامل کلیه دانشآموزان دختر پایه نهم مقطع متوسطه یک شهرستان ساری است که در سال تحصیلی 97-1396 مشغول به تحصیل بودند که به صورت هدفمند 30 نفر انتخاب شده و دو گروه 15 نفره قرار گرفتند. روش تحقیق، روش شبه آزمایش از نوع طرح پیشآزمون- پسآزمون با گروه کنترل است. پس از اجرای پیشآزمون یادگیری گروه آزمایش با استفاده از فناوری واقعیت مجازی تحت آموزش قرار گرفتند و گروه کنترل به روش سنتی و بدون استفاده از واقعیت مجازی آموزش دیدند. پس از اجرای دوره برای اندازهگیری یادگیری از پسآزمون (آزمون یادگیری) استفاده شد. روایی آزمون محقق ساخته توسط چند تن از دبیران علوم تجربی مدارس مختلف مورد تأیید قرار گرفت و پایایی آن نیز در این پژوهش با روش آلفای کرونباخ 86/0 به دست آمد. جهت تحلیل دادهها از آزمون تحلیل کوواریانس استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که استفاده از واقعیت مجازی بر یادگیری دانشآموزان پایه نهم متوسطه اول مؤثر است و میتوان از آن بهعنوان ابزاری مؤثر در آموزش و یادگیری استفاده کرد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تاثیر و تاثر نظریه و عمل و رابطه ی آنها از دیدگاه ویگوتسکی
مریم عبدالملکی - فرزانه فروزانفر - ارینب عبدالملکی - فاطمه عبدالملکی
نگاه تحلیلی بر سیاست های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش
افتخار قاسم زاده - سهیلا حیدری
بررسی رابطه هوش هیجانی با فراشناخت معلمان تربت بدنی استان خوزستان
شهین باقری - رستم کریمی ورناصری
بهکارگیری فناوری اطلاعات (IT) و هوش مصنوعی (AI) در حوزه آموزش
فاطمه اصغری - هاجر دانشور - مرضیه دانشور - مریم برزگر
بررسی ارتباط هوش هیجانی و کیفیت زندگی کاری با نقش میانجی سلامت روان در معلمان شهر کرمانشاه
شیرین قاسمی - مریم قاسمی - سروش نیک مهر
بررسی رابطه معنویت در محیط کار با تعهد سازمانی و اخلاق کاری (مطالعه موردی: معلمان مقطع ابتدایی شهرستان ساری)
فرزانه سفری ماچک پشتی - حسین حسن پور
بررسی رابطه دلبستگی شغلی و خودکارآمدی با نقش میانجی اشتیاق کاری معلمان
زهرا حمزه نتاج بهنمیری - سیده زهرا حسینی
تاثیر مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی بر عملکرد سازمانی با نقش میانجی مدیریت دانش در شعب بانک سپه استان البرز
جعفر کیا لاشکی - فرزانه کریمی
مزایا و چالش های آموزش مجازی دانش اموزان در دوران کرونا
صدیقه علی زاده - فاطمه علی زاده
مطالعه و شناختی دقیق بر افزایش کیفیت آموزش فنی مبتنی بر تعامل صنعت و دانشگاه
سمیه علیزاده فلاح - فائزه مجدی - مریم آیت الهی لورا - فاطمه رجبی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0