0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
راهکارهای توانمندسازی کودکان خیابانی طبق سند تحول بنیادین
نویسندگان :
محمد اسماعیلی
1
المیرا بذرافشان
2
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر
2- دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر
کلمات کلیدی :
کودک،توانمندسازی،سند تحول بنیادین
چکیده :
کودکان به طور کلی قشر اسیب پذیر جامعه محسوب شده و قادر به دفاع از خود نیستند و نیاز به حمایت و کمک بزرگسالان دارند. کودکان خیابانی و کودکان کار به علت شراط خاص زندگی خود آسیب پذیری بیشتری دارند. کودکان کار با وجود تفاوت هایی که با هم دارند، در یک مورد مشترکند و آن مورد این است که بیشتر وقت خود را در سطح معابر و خیابانها می گذرانند و از بسیاری از حقوق طبیعی همچون: آموزش، تغذیه مناسب، اسکان مناسب، بهداشت و امنیت و غیره محروم هستند. با توجه به اهمیت موضوع پژوهش حاضر به شیوه تحلیل کیفی و مطالعه کتابخانه ای انجام گرفت. نتایج نشان داد که علت محدوديت هايي كه قانون گذاران درباره اشتغال كودكان و نوجوانان وضع نموده است، اين است كه آن ها نياز به تعليم و تربيت دارند. زيرا لازم است كودكان و نوجوانان از نظر جسمي و عقلي و اخلاقي پرورش يابند. مبارزه با فقر، توانمندسازی خانواده های کودکانِ کار، منع قانونی کار کودکان و توجه به آموزش و تحصیل کودکان از جمله مهم ترین پیشنهادها برای حذف کارِ کودکان و نوجوانان است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی اثربخشی روابط انسانی مدیران آموزشی درایجاد انگیزش و خلاقیت در بین معلمان ابتدایی
سوسن اسدی
طرح تولیدی کردن و ارائه خدمات در هنرستان های فنی و حرفه ای مطالعه موردی: هنرستان پرفسور حسابی هرنگ
ایوب پورپویا - مهنوش عابدینی
بررسی عوامل افت تحصیلی دانش آموزان و راه حل های آن
احسان اردشیری لاجیمی - فاطمه زهرا بگرای
تأثیرات کرونا بر آموزش
عارفه روشن طبری
تأملی بر تجربه زیسته یک معلم در اجرای طرح نامرئی مهربان
مهرنوش باروزه - پروانه مهرجو
مقایسه روش تدریس ترکیبی - مشارکتی فعّال با روش سخنرانی در درس علوم تجربی پایه هفتم
عذرا کریمی خوشحال
راهکارهای افزایش کیفیت آموزش مجازی
مریم شورج سمائی
نقش فرهنگیان در تحقق جهش تولید
مریم شورج سمائی
اثربخشی آموزش مهارت کنترل خشم بر کاهش اضطراب دانش آموزان در دوران کرونا
مریم حیدری
On the Association between Emotional Intelligence and Burnout Syndrome: The Case of Iranian EFL Teachers
Maryam Soleimani - Zahra Aghazadeh
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0