0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تأملی بر تجربه زیسته یک معلم در اجرای طرح نامرئی مهربان
نویسندگان :
مهرنوش باروزه
1
پروانه مهرجو
2
1- دانشگاه آزاد تهران مرکز
2- دانشگاه ازاد علوم و تحقیقات تهران
کلمات کلیدی :
نامرئی مهربان،انگیزه،رفتارهای نامطلوب،مهارتهای زندگی،صفات پسندیده اخلاقی
چکیده :
چکيده با توجه به عملکرد مدرسه در امر آموزش و وجود دانش آموزانی قوه همراه خانواده های پیگیر و نیز سال های قبلی حضورم در مدرسه و با توجه به کار کردن با دانش آموزان در ابتدای سال تحصیلی احساس نمودم یکی از دانش آموزانم نسبت به سایر دانش آموزان رغبت و شور و نشاط کافی در او وجود ندارد و بسیار تند خوی و عصبی با دوستان خود برخورد می کند عدم توانایی در میان مطلب، عدم انگیزه نسبت به یادگیری دروس از موارد مشهود مشکل این دانش آموز بود. جهت برطرف کردم این مشکلات راهکارهایی را انجام دادم. مانند: بالا بردن اطلاعات امیرعلی در مورد مفید بودن مطالعه دیدار با خانواده امیر علی، تغییر فضای آموزشی همراه کردن بازی دریادگیری که در ایجاد انگیزه او بسیار مفید بوده و معرفی شخصیت نامرئی مهربان بدین منظور راه حل هایی نیز اجرا شد، برقراری ارتباط مداوم و مستمر با امیرعلی تغییر جای نشستن امیرعلی در کلاس، تلاش در ایجاد انگیزه برای ارتباط گرفتن با شخصیت نامرئی مهربان جهت رفع اشکالات موجود در امر آموزش امیرعلی و تشویق کردن امیرعلی حتی اگر کمی تغییر در وضعیت روحی و درسی ایجاد شده بود و در انتها امیرعلی توانسته بود با شخصیت خیالی نامرئی ارتباط قوی برقرار کند و صفات پسندیده در او تقویت شده بود و و در امر یادگیری او نیز تاثیر مثبتی گذاشته بود. ارتباط خوبی با دوستان خود برقرار می کرد و نشان می داد که در قالب نامرئی مهربان ظاهر می شود. (*دارای رتبه در جشنواره تجارب برتر تربیتی سال تحصیلی 1401-1400 آموزش و پرورش *)
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
چالش ها و مشکلات هنرستان ها
زینب داودی - معصومه همتی زاه - آرزو موسوی
تحلیل محتوای کتب درسی جغرافیا بر اساس سطوح طبقهبندی سولو
فاطمه نعمت زاده قراخیل
بررسی مفاهیم علم اطلاعات و دانش شناسی درکتاب های درسی مقطع راهنمایی سال تحصیلی1391-1392
صغرا پرویزشاهی - صفیه طهماسبی لیمونی
بررسی و ارزیابی تاثیر رایانه جهت یادگیری در آموزش و پژوهش
زینب منتظری - رسول کتابی - پژمان کرجی بانی
فرصت ها و چالش های دانشگاه فرهنگیان در گزینش و توسعه ی حرفه ای معلمان ریاضی
مریم یوسف لو - سارا بحری - مریم مرادی - مریم محالی
تاثیر برنامه ریزی درسی بازی محور بر رشد اجتماعی کودکان پیش دبستانی شهرستان قائمشهر از دیدگاه مربیان پیش دبستانی
ژاله سمیعی - ندا اسماعیلی
مطالعه موردی کتاب درسی تفکر و سبک زندگی متوسطه اول بر اساس مؤلفه مهارتهای زندگی متمرکز
عباس نیازیان - لادن سلیمی - ملیحه نیازیان
مدرسه؛آرمان شهر یا پادآرمان شهر؟ مطالعه موردی فیلم "انجمن شاعران مرده"
سارا ذبیحی - سیدطاهر قادری
معلم،پرورش دهنده تفکر خلاق
جیران حسین زاده ترشکوه - محمد جعفری پناه آهنگر
تحلیل و واکاوی ابعاد کیفیت آموزش در نزد دانشجویان دستیاری دانشگاه علوم پزشکی مازندران: مطالعه کیفی
سمیرا اکبرى - بهرام طهماسبی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0