0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
مقایسه روش تدریس ترکیبی - مشارکتی فعّال با روش سخنرانی در درس علوم تجربی پایه هفتم
نویسندگان :
عذرا کریمی خوشحال
1
1- آموزش و پرورش
کلمات کلیدی :
انتقال گرما، یادگیری، یادداری، روش تدریس ترکیبی، روش تدریس سخنرانی
چکیده :
جهان پیچیدة امروز در عصر دانایی محور نیازمند نیروهای متفکر و خلاقی است که در جامعه حضوری فعال داشته باشند و قادر به تحلیل، نقد و خلق اطلاعات در حل مسائل پیچیدة علمی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی خود باشند. ازین رو در پژوهش نیمه تجربی حاضر، دو روش تدریس ترکیبی - مشارکتی فعال و سنتی برای مبحث راه های های انتقال گرما درس علوم پایه هفتم با هدف مقایسه تاثیر هر کدام بر یادگیری و یادداری دانش آموزان مورد بررسی قرار گرفت. جامعه آماری این پژوهش عبارت بود از 60 نفر از دانش آموزان دختر پایه هفتم مرکز فرزانگان2 دخت ایران پروین که به شیوه نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. داده ها با استفاده از دو مقیاس خود گزارشی گردآوری شد. تجزیه و تحلیل آماری با استفاده از نرم افزار spss24 و آزمون های t مستقل و وابسته انجام گرفت. نتایج به دست آمده از تحلیل داده ها نشان داد هردو روش تدریس ترکیبی - مشارکتی فعال و روش تدریس سنتی در یادگیری دانش آموزان اثربخش بودند اما روش تدریس ترکیبی و مشارکتی فعال تاثیر معنادارتری بر میزان یادگیری و یادداری دانش آموزان داشت.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تحلیل محتوا کیفی کتاب های درسی هدیه های آسمان دوره ابتدایی با توجه به ساحت اعتقادی ، عبادی و اخلاقی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
الهام سعیدی - امیر حسین سلطانی فلاح
بهکارگیری فناوری اطلاعات (IT) و هوش مصنوعی (AI) در حوزه آموزش
فاطمه اصغری - هاجر دانشور - مرضیه دانشور - مریم برزگر
بررسی میزان اثربخشی تکلیف درمنزل برعملکرد تحصیلی دانش آموزان پایه ششم ابتدایی دردرس ریاضی شهرستان ساری
رویا رضایی - مبینا کاشی - معصومه امیری - معصومه عبادتی
تاثیر سبک رهبری اصیل بر بهداشت روانی معلمان
مهتا جعفری سرابی
چارچوب توسعه کارآفرینی فناورانه: مسائل کلیدی و جهت گیری های سیاست
حکیمه کیاکجوری - لادن ضابطی - محمد علی ملک
یادگیری موقعیتی ریاضیات مبتنی بر حل مسأله
اکرم خسروگردی - علی بابایی
مروری برنقش مدارس درسلامت دانشآموزان
محمدرضا حیدری - سلمان حیدری - نرجس سلیمانپور
بررسی تاثیر تمرینات NASM و تراباند بر اصلاح عارضه زانو پرانتزی دانش آموزان
حمیدرضا قزلسفلو - بایرام محمد مرادی
بررسی تاثیر یادگیری معکوس بر رشد یادگیری دانش آموزان ابتدایی چابهار
مجید جشیره - سعیده هدایتی - بدریه هاشم زهی
معایب آموزش الکترونیکی و راهکارهای بهبود آن
عباس حیدری
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0