0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
ارزیابی روش دارایی های شناختی و انتقال مهارت های تفکر انتقادی بر خلاقیت دانش آموزان ابتدایی شهرستان ساری
نویسندگان :
مهدی دهقان طرزره
1
مرضیه دهقان
2
فاطمه قربانی
3
1- دانشگاه آزاد ساری
2- آموزش و پرورش ناحیه 2 ساری
3- آموزش و پرورش بهشهر
کلمات کلیدی :
دارایی های شناختی،انتقال،مهارت های تفکر انتقادی،خلاقیت
چکیده :
این مقاله به بررسی و ارزیابی روش دارایی های شناختی و انتقال مهارت های تفکر انتقادی بر خلاقیت دانش آموزان دوره ابتدایی شهرستان ساری ناحیه یک می پردازد. دارایی های شناختی شامل تفکر انتقادی، حل مساله و تفکر خلاق است. انتقال مهارت های تفکر انتقادی شامل به کارگیری توانایی های اکتسابی در موقعیت ها و حوزه های جدید است. خلاقیت دانش آموزان شامل تولید ایده ها، راه حل ها و محصولات جدید و ارزشمند است. ارزیابی هایی مانند آزمون مهارت های تفکر انتقادی کالیفرنیا (CCTST)و ارزیابی تفکر انتقادی هالپرن (HCTA)مهارت های تفکر انتقادی را ارزیابی می کنند. وظایف و ارزیابی های مبتنی بر عملکرد، انتقال مهارت های تفکر انتقادی را اندازه گیری می کنند. آزمون های تفکر خلاق (TTCT)، پرسشنامه دستاوردهای خلاقانه (CAQ)و تکنیک ارزیابی قراردادی (CAT)برای ارزیابی خلاقیت دانش آموزان استفاده می شوند.نتایج پژوهش نشان داد روش دارایی های شناختی و انتقال مهارت های تفکر انتقادی بر خلاقیت دانش آموزان دوره ابتدایی شهرستان ساری ناحیه یک موثر است..
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
پژوهشی در آموزش و پرورش و راهکارهای کاهش پرخاشگری دانشآموزان
صدیقه کیهانی
کاربرد متاورس در آموزش (ویژگی ها، فرصت ها و چالش ها)
سیمین حداد عراقی
اثربخشی درمان شناختی رفتاری بر فرسودگی در مدرسه دانش آموزان
خورشید حسین زاده فرمی - علیرضا شریفی
ارتباط رفتارهای خود مراقبتی پیشگیرانه از کووید19 با عوامل زمینه ای در بیماران همودیالیزی
مبینا کاویانی - نسرین رسول زاده - فاطمه کشاورز - فاطمه حسین زاده - رعنا حدادی
حل مسئلههای احتمال شرطی به کمک جدول
محمود داورزنی - ماهان ملکی منش
موک؛ یک نوآوری با قابلیت های آموزشی
هادی کازرونی شامیری - علی اکبر کریم پور
رابطه میان آموزش مجازی بر میزان یادگیری دانش آموزان پایه ششم مدرسه دخترانه کمیل شهرستان اسلامشهر از منظر اولیا در سال تحصیلی 1403_1402
بهناز منوری پاک - مرتضی قاسمی اقدمی
پیش بینی ناگویی خلقی بر اساس اضطراب اجتماعی در دانش آموزان دختر دوره متوسطه با پیشرفت تحصیلی پایین
فاطمه نادی
نقش دانشگاه فرهنگیان در یاددهی و یادگیری دانشجو معلمان
سیما سیمیاری - مونا سالاری فرد
هوش مصنوعی و فناوری اطلاعات در ریاضیات
فاطمه طالب پور - مرضیه سادات حسن پور - مریم یوسفی تبار فیروزجاه - فاطمه احمدی راد
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0