0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
اثربخشی درمان شناختی رفتاری بر فرسودگی در مدرسه دانش آموزان
نویسندگان :
خورشید حسین زاده فرمی
1
علیرضا شریفی
2
1- آموزش و پرورش محمودآباد
2- دانشگاه مازندران
کلمات کلیدی :
دانش آموزان دختر،درمان شناختی رفتاری،فرسودگی در مدرسه
چکیده :
پژوهش حاضر با هدف اثربخشی درمان شناختی رفتاری بر فرسودگی در مدرسه دانش آموزان انجام شد. روش پژوهش حاضر از نوع نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری این پژوهش را دانش آموزان دختر پایه های پنجم و ششم ابتدایی با علایم فرسودگی در مدرسه شهرستان محمودآباد در سال تحصیلی 401-1400 تشکیل می دادند. با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس تعداد 30 دانش آموز دختر از جامعه آماری مذکور، انتخاب و در دو گروه آزمایش و گواه جایدهی شدند. جهت جمع آوری داده ها از سیاهه فرسودگی در مدرسه سالملا-آرو و همکاران (2009) استفاده شد. گروه آزمایش درمان شناختی رفتاری را در 8 جلسه 90 دقیقه ای دریافت کردند، ولی به گروه گواه آموزشی داده نشد. در پایان هر دو گروه در مرحله پس آزمون مورد ارزیابی قرار گرفتند. برای تجزیه و تحلیل داده ها از تحلیل واریانس تک متغیری استفاده شد. نتایج تحلیل داده ها نشان داد که تفاوت معناداری بین دو گروه آزمایش و گواه در فرسودگی در مدرسه وجود دارد (02/0>P).
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
درس پژوهی و تأثیر آن بر معلم و دانش آموز
مائده سجادیان - فاطمه کاظمی
تجربه انجام چندین فعالیت مفید برای ایجاد انگیزه در دانش آموزان و اولیا
مریم اسدی - مسلم محمدی
بررسی رابطه بین باورهای دینی با رضایت زناشویی و سلامت روان در والدین دارای کودکان استثنایی
محمد علی شجاع فلاح - نسرین شجاع فلاح
طراحی آموزشی مطالعات اجتماعی پایه های سوم و چهارم ابتدایی در مدارس چندپایه
مریم دیوسالار - سیده بتول حسینی
نقش بدرفتاری دوران کودکی و اضطراب بر اختلال شخصیت مرزی
فرزانه جعفرپور
سبکهای مدیریت کلاس درس متناسب با اجرای الگوهای فعال تدریس در دبستان
حسین تیموری جروکانی - زهره نصر اصفهانی
بررسی اثر هوش مصنوعی بر توانمندسازی معلمان در شناسایی و تقویت تواناییهای دانشآموزان
آذین جعفرزاده قهی - منیژه وثوقی - سمیه میرزاد
بررسی و شناسایی راههای آگاه سازی و فرهنگ سازی عموم در جهت حفاظت از منابع کمی وکیفی آب
سید محمد مهدی برزگر - سیده کلثوم طاهری
چگونه توانستم دانش آموزان پایه پنجم دبستان شاهد را به فعالیت های قرآنی عالقه مند کنم؟
مجتبی قویدل
نقش فعالیت های فرهنگی ، هنری و ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در کیفیت بخشی به تربیت هنری در دوره ابتدایی
فاطمه جلیلی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0