0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
پیش بینی ناگویی خلقی بر اساس اضطراب اجتماعی در دانش آموزان دختر دوره متوسطه با پیشرفت تحصیلی پایین
نویسندگان :
فاطمه نادی
1
1- دانشگاه آزاد اسلامی رودهن
کلمات کلیدی :
ناگویی خلقی،اضطراب اجتماعی،پیشرفت تحصیلی
چکیده :
هدف پژوهش حاضر بررسی پیش بینی ناگویی خلقی بر اساس اضطراب اجتماعی در دانش آموزان دختر دوره متوسطه با پیشرفت تحصیلیپایینشهرستان دماوند میباشد.روش: پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از لحاظ ماهیت اجرا و روش جمع آوری اطلاعات توصیفی پیمایشی بود.در این پژوهش، جامعه آماری را تمامی دانش آموزان دختر که دارای ناگویی خلقی و اضطراب در پیشرفت تحصیلی شهرستان دماوند در پاییز سال ١٤٠2 تشکیل داده اند. تعداد 40 نفراز دانش آموز مبتلا ناگویی خلقی و اضطراب در پبشرفت تحصیلی با استفاده از جدول کرچسی ومورگان، انتخاب شدند. ابزار: پرسشنامه اضطراب اجتماعی کانور(2000 )و ناگویی خلقی تورنتو انجام شد، بر اساس این پژوهش نتایج بدست آمده، میتوان ناگویی خلقی را بر اساس اضطراب اجتماعی پیش بینی نمود. دشواری در تشخیص و توصیف احساسات با تمامی مولفه های اضطراب اجتماعی همبستگی مثبت داشته و مولفه ی تفکر عینی تنها با دو مولفه ی ترس و اجتناب اضطراب اجتماعی همبستگی مثبت دارد.همچنین نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد ناگویی خلقی بر اساس اضطراب اجتماعی، توان پیش بینی معنیدار پیشرفت تحصیلی پایین را دارند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
"The Application of Deep Learning and Artificial Intelligence in Physics Education: Revolutionizing Teaching and Learning"
Ghorban Ghasemi - Hossin Salmani
ارتقای فرهنگ کتابخوانی مربیان پیش دبستانی
سیما شیردل
نقش آموزش و پرورش در تحقق جامعه مدنی
مریم احمدی نژاد بندری - زهرا حاجی پور - فائزه آرمات
نگاهی بر طراحی واحد یادگیری دوره ابتدایی ؛نمونه عملی از ریشه تا برگ
علی آبادیان - ریحانه دابویی مشک آبادی - مریم داود نژاد
بررسی تاثیرروش های تدریس پژوهش محور بر میزان خودکارامدی معلمان استان ایلام
بهمن غلامی - مریم رشید نهال - بهروز قاسمی
استفاده از فن آوری ؛ابزاری نوین در خدمت معلمان برای آموزش ریاضی
سبحان اعظمی قادی کلایی
چگونه توانستم با استفاده از روش های متنوع تدریس ، مهارت خواندن و روان خوانی قرآن را در دانش آموزان افزایش دهم؟
فروزنده نوروزی - کتایون پایان
تحلیل اهمیت بازی در رشد و آموزش کودک
سید علی اصغر پرستاران - هاجر عفتی - زینب درویش نوری - مریم علی زادگان
بررسي تأثير فناوري هاي اطلاعاتي بر آموزش در مدارس
امین شیرزاد - روح الله رضایی - سیده مریم موسوی - نرگس موسوی
تولید محتوای الکترونیکی و برنامه سازی (ساختار شرطی IF – Else - پایه دهم)
آرزو موسوی - معصومه همتی زاده - زینب داودی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0