0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
شیوه موثر در یاددهی تقسیم کسر و عدد مخلوط
نویسندگان :
رقیه رزمی
1
مینا شادکام
2
1- دبستان غیرانتفاعی شهدای پتروشیمی شهرستان جم
2- موسسه علمی آزاد رادیکال آبپخش
کلمات کلیدی :
کسر – کسر بزرگ تر از واحد – ابزار آموزشی – تقسیم کسر – عدد مخلوط
چکیده :
کسر یکی از انتزاعی ترین مفاهیم ریاضی است که دانش آموزان در دوره ابتدایی با آن مواجه می شوند. برخی از محققان عقیده دارند که کسرها ساختار چند لایه ای دارند و درک مفهوم کسر به درک پنج زیر ساختار جزء به کل، نسبت، عملگر، خارج قسمت و اندازه وابسته است. از جمله مفاهیم دوره ابتدایی که دانش آموزان درک درستی از آن ندارند ضرب و تقسیم کسرها و عدد مخلوط می باشد. در این پژوهش تجربه آموزشی خود که آموزش ضرب و تقسیم کسر و عدد مخلوط بر پایه آموزش هندسی استوار بود و منجر به یادگیری بهتر شد را بیان می کنیم.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تاثیر فضای آموزشی بر یادگیری
بهزاد نیازی مغانلو
تاثیر روش های نوین تدریس در میزان یادگیری لغات زبان انگلیسی در دانش آموزان پایه هفتم: تجربه ای عملی
سید بهنام علوی مقدم - مهدیه افراسیابی
تحلیل کتاب هدیه های آسمان پایه دوم ابتدایی
احسان اردشیری لاجیمی - فاطمه زهرا بگرای
چگونه آرامش را به کلاس درس برگردانیم؟
سجاد آقازاده صادق بیگلو - افتخار قاسم زاده - حسین عباسیان
بررسی تأثیر رقابت در بازار محصول بر نوآوری شرکت و استراتژی های کسب و کار
رقیه قاضی - حسن قاضی
نقش رفتار آوایی معلمان در توسعه رفتار شهروندی سازمانی (مورد مطالعه:مدارس متوسطه دوم سنندج)
محمدفائق محمدی
تفاوت میان آموزش ویژگى هاى عام و خاص فرهنگى در یادگیرى زبان هاى خارجى
الهام احمدی لاجیمی
چگونه می توان دانش آموزان رابه نظافت و زیستن پاکیزه در مدرسه و فضای آن هدایت کرد؟
حامد رمضانی
ضرورت بررسی مفهوم امکانپذیر بودن یا نبودن رسم با خطکش و پرگار
محمود داورزنی - سحر احمدی - ریحانه فاتحی
مروری برنقش مدارس درسلامت دانشآموزان
محمدرضا حیدری - سلمان حیدری - نرجس سلیمانپور
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0