0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
چگونه توانستم مهارت حـل مسـأله را در دانش آموزم ارتقاء بخشم و ضعف او را در این زمینه کاهش دهم؟
نویسندگان :
مهران مداح
1
1- دانشگاه فرهنگیان
کلمات کلیدی :
مهارت حل مسئله، پیشرفت تحصیلی، تعاریف ریاضی، صورت مسئله
چکیده :
تالیف کتب جدید ریاضیات با توجه به تغییر نظام آموزشی رویکردی متفاوت و بر مبنای تفکر و تامل می باشد. تدریس ریاضیات با توجه به اهمیت دروس علوم پایه، از پایه اول دبستان شروع و تا پایان پایه دوازدهم برای تمام رشته ها ارائه می گردد و هدف آن تربیت دانش آموزانی است که توانای حل مسائل زندگی، تصمیم گیری در شرایط پیچیده و و افزایش منطق انسانی است، در میان یکی از مهم ترین پایه های رسیدن به تربیت دانش آموز متفکر افزایش توانایی حل مسائل ریاضی است. ضعف یکی از دانش آموزان مدرسه ی متوسطه دوم شهرستان سمنان در مهارت حل مسئله ریاضی باعث شد تا برای کاهش این ضعف چاره ای اندیشیده شود. تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده براساس مشاهدات و مصاحبه های صورت گرفته، نشان حفظ صورت و حل مسئله دانش آموز را با مشکل مواجه ساخته است. توانایی درک دقیق تعاریف ریاضی و فهم صورت مسئله راه حلی بود که برای بهبود مهارت حل مسئله انتخاب گردید. پس از تبیین و توضیح تعاریف ریاضی و فهم صورت مسئله دانش آموزان موظف گشتند تا این دو مورد رابهبود ببخشند. طی این روند که از اسفند ماه تا اردیبشهت ماه سال تحصیلی به طول انجامید افزایش سه نمره ای را در بخش حل مسئله به همراه داشت. این تحقیق نشان داد که درک دقیق تعاریف و فهم صورت مسئله به اثر بخشی آموزش می انجامد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
نقش آموزش و پرورش در شکلگیری جامعه مطلوب
امیر صوفی نیا - محسن رحیم بیگی - زهره حسین نژاد
آموزش از طریق بازی و معایب و محاسن آن
امینه سادات ترحمی
تاثیر فناوریهای نوین آموزشی بر بهبود یادگیری دانش آموزان پیش دبستانی
مرضیه رستمی
آموزش خلاقانه ارزش مکانی
فاطمه مقصودی - مهدی عباسی مود
نگاهی بر ارتباط حجم کتاب های درسی و کاهش بازدهی آموزشی در مدارس
فروزان ناصری
تبیین رابطه مدیریت دانش و چابکی سازمانی با نقش میانجی سیستم مدیریت ایمنی در کارکنان آتش نشانی قم
احمد محمدی اصل
بررسی ارتباط هوش هیجانی و کیفیت زندگی کاری با نقش میانجی سلامت روان در معلمان شهر کرمانشاه
شیرین قاسمی - مریم قاسمی - سروش نیک مهر
تحلیل محتوای کتاب ریاضی ششم دبستان به روش خلاقیت گیلفورد
زهرا سیاه پوش
تا ثیر روش های نوین تدریس(پرسش و پاسخ ، اعضای تیم و حل مسئله) بر میزان پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه دهم دبیرستان دخترانه معراج چالوس سال97-98
فاطمه آقاجان زاده - زهرا حسن نیا گلسفیدی - فاطمه سلیمان پور
طراحی مدل تاثیر سواد رسانهای بر یادگیری الکترونیک دانشجویان دانشگاه پیام نور مرکز تبریز باتوجه به نقش میانجی فناوری اطلاعات
نیر ترقی خواه دیلمقانی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0