0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
طراحی مدل تاثیر سواد رسانهای بر یادگیری الکترونیک دانشجویان دانشگاه پیام نور مرکز تبریز باتوجه به نقش میانجی فناوری اطلاعات
نویسندگان :
نیر ترقی خواه دیلمقانی
1
1- دانشگاه پیام نور تبریز
کلمات کلیدی :
سواد رسانهای،دانشگاه پیام نور مرکز تبریز،فناوری اطلاعات،یادگیری الکترونیک
چکیده :
پژوهش حاضر با هدف طراحی مدل تاثیر سواد رسانهای بر یادگیری الکترونیک دانشجویان دانشگاه پیام نور مرکز تبریز باتوجه به نقش میانجی فناوری تدوین شده است. روش پژوهش کمی توصیفی از نوع پیمایشی میباشد. همچنین برای تعیین نمونۀ آماری، از روش نمونهگیری خوشهاي تصادفي استفاده شده است، تعداد 220 نفر از دانشجویان دانشگاه پیام نور مرکز تبریز به عنوان نمونه نهایی انتخاب شدند، بعد از توزیع پرسشنامهها از طریق پرسلاین، تعداد 210 پرسشنامه عاری از هرگونه مخدوشیت به مرحله بررسی تجزیه و تحلیل آماری رسید. از پرسشنامه یادگیری الکترونیکی توسط واتکینز و همکاران [2004]، پرسشنامه استاندارد سواد رسانهای [فلسفی، 1393] و پرسشنامه فناوری اطلاعات عباسی [1389] جهت جمع آوری دادهها استفاده شده، برای تجزیه و تحلیل دادهها از آزمون ضریب همبستگی پیرسون و معادلات ساختاری با استفاده از نرمافزار SPSS وAMOS استفاده گردید. براساس نتایج مشاهده میشود که متغیرهای پژوهش بر یکدیگر تأثیر مثبت و معناداری دارند، همچنین فناوری اطلاعات بر یادگیری الکترونیک دانشجویان دانشگاه پیام نور مرکز تبریز اثر مثبت معناداری [001/0=Sig، 126/5=t] با ضریب تأثیر [304/0=β] دارد. همچنین مدل ارتباطی تحقیق دارای برازش لازم میباشد. در نهایت پیشنهاد میشود با فراهم آوردن شرایطی نظیر؛ استفاده از اینترنت برای جستجوی مطالب علمی و اخبار به روز، استفاده از ابزار سخت افزاری و نرم افزاری برای ارتقای سیستمها و یا کلاسهای آموزشی در امر رشد و پیشرفت دانشجویان گام برداشته شود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
واکاوی چگونگی بهینه سازی مصرف انرژی مراکز داده با روش الگوریتم کلونی مورچگان
مهدی رهبر - میثم یداله زاده طبری
بررسی نوآوری و مدیریت دانش با نقش میانجی توانمندسازی در معلمان تربیتبدنی شهر اصفهان
فائزه بسحاقی نیا - پریسا میرجانی - مهدیه باستانی - زهرا محمدی زواره
راهکارهایی برای تدریس در ایام روزه داری
خدیجه خلیلی - روح الله شعبانی - اصغر یوسف پور
روش های اصلاح رفتار جهت پرورش عزت نفس دانش آموزان
میترا یوسفی
اهمیت آموزش ویادگیری اکتشافی در آموزش وپرورش
مرتضی نظمی - مینا سلیمان زاده - مصطفی فدایی - سیده مرضیه میری کانی
نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش
سجاد هدایتیان
مدلسازی پیشبین در مبدل بوست مرتبه دوم با لحاظ قیدهای غیرفعال: رویکردی مبتنی بر بهینهسازی مقید
حسین سعیدی
تاثیربهداشت روانی و عزت نفس بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر و پسر متوسطه دوم شهرستان محمودآباد
منصور کاظمی
بررسی اصول و مولفه های معماری سبز
مرضیه زالکانی - امین ابراهیمی دهکردی
روش های نوین در تدریس ادبیّات فارسی دوره ی ابتدایی
سیده مهسا جامی - مریم دیوسالار
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0