0% Complete
صفحه اصلی
/
پنجمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی توانایی طرح مسأله دانشجویان رشته ریاضی در یک موقعیت ساختار یافته
نویسندگان :
مهدیه اجدادی
1
ابراهیم ریحانی
2
1- دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران
2- دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران
کلمات کلیدی :
طرح مسأله. چارچوبهای طرح مسأله، حل مسأله.
چکیده :
هدف این پژوهش بررسی توانایی طرح مسأله دانشجویان رشته ریاضی در یک موقعیت ساختار یافته می باشد. روش پژوهش، کیفی و از نوع توصیفی- تحلیلی است که با استفاده از موقعیت طرح مسأله ساختار یافته مطابق چارچوب استویانوا و الرتن اجرا گردید. ابتدا یک قضیه هندسی در کلاس مطرح و پیرامون آن مسائل طرح شدهای ارائه و از دانشجویان خواسته شد تا بر اساس آن مسائل دیگری طرح کنند. در تحلیل کیفی پاسخها از روش ویسترو-یو استفاده شد و یافتهها نشان داد اکثر پاسخها در مراحل جایگزینی و افزایش قرار داشتند. سؤالات طرح شده توسط دانشجویان غالبا جدید نبوده و به نوعی از سؤالات قبلا طرح شده، ایده گرفته یا استفاده شده بود. این نتایج حاکی از وجود ضعف در توانایی طرح مسأله حتی در بین دانشجویان رشته ریاضی که بعضی از آنها معلمان آینده خواهند بود، میباشد. لذا با توجه به اینکه طرح مسأله یکی از جنبههای مهم آموزش ریاضیات است، باید با برنامهریزی و روشهای مناسب آموزشی تدابیری در جهت رشد و نهادینه ساختن آن در فرآیند یادهی- یادگیری ریاضیات در سطوح مختلف اندیشیده شود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
کاربرد روشهای نوین تشویق در آموزش ابتدایی
مرضیه نیری - مهدی محمودی
نقش تفکر و پژوهش در آموزشهای مجازی مدارس
سحر کاظمی سرشت - فاطمه صابر ازموده - نازی مرتاض خو
کلاس مجازی: رویکردی جدید برای اموزش
فاطمه زهرا حسین زاده کلاگر
متاورس در آموزش
علی اکبر محمدی - مریم علی زادگان - عاطفه کثیری - فاطمه رستگار تبار - سیدعلی اصغر پرستاران
مطالعه راهکارهای اجرايي تربيت اقتصادي-حرفه اي بر اساس قانون بنيادين آموزشي مقطع ابتدايي كشور ژاپن
صادق رزاق زاده - مهدی رزاق زاده - محمد حسین عربی
باز خوانی منظومه ی لیلی و مجنون نظامی با رویکرد طبیعت گرایی
طیبه امینی ونکی
بررسی تاثیر بلوغ یادگیری الکترونیکی بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان پایه ششم ابتدایی شهرستان ماهنشان سال تحصیلی 1403-1402
فاطمه رضائی
اثربخشی درمان شناختی مبتنی بر ذهن آگاهی بر سرسختی سلامت پرستاران شاغل در بیمارستان
محبوبه حلاجی ثانی - فاطمه زارع گل چشمه
رابطه رخداد های زندگی و تجارب آسیب زای دوران کودکی با سلامت روان هنرجویان هنرستان های فنی وحرفه ای ناحیه 2 شهرستان ساری
صفورا فروزانی - بهزاد باقریان - اسحق علی خطابی
بررسی رابطه خلاقیت و یادگیری الکترونیکی در دانشجومعلمان دانشکده ی زینب کبری(س) کازرون
فهیمه حیدری - مهسا قهاری - محمدرضا رعیت پیشه
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0