0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
مقایسه سلامت عمومی و شادکامی و امید به زندگی مادران دانش آموزان دوره ابتدایی
نویسندگان :
رودابه یزدانی
1
1- دانشگاه آیت الله آملی
کلمات کلیدی :
سلامت عمومی، شادکامی و امید به زندگی
چکیده :
هدف از انجام پژوهش حاضر مقایسه سلامت عمومی و شادکامی با امید به زندگی در بین مادران دانش آموزان کم توان ذهنی و عادی دوره ابتدایی منطقه غرب مازندران می باشد. روش پژوهش مطالعات توصیفی از نوع علی- مقایسه ای بود. جامعه اماری این پژوهش شامل کلیه مادران دانش اموزان کم توان ذهنی و عادی دوره ابتدایی غرب مازندران در سال تحصیلی 97-96 می باشد. که از میان تعداد 280 نفر شامل 130 مادر دانش اموز کم توان ذهنی و 150 مادر دانش اموز عادی هستند. برای انتخاب مادران دانش آموزان کم توان ذهنی از روش نمونه گیری تصادفی ساده و انتخاب مادران دانش آموزان عادی از روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای استفاده شده است. داده های پژوهش به وسیله پرسشنامه سلامت عمومی (GHQ) و شادکامی اکسفورد و امید به زندگی میلر جمع آوری شدند. داده های جمع آوری شده با استفاده از آزمونt تحلیل شدند. یافته ها نشان داد: به طورکلی بین مادران دانش اموزان عادی و کم توان ذهنی در متغییر سلامت عمومی تفاوت معناداری وجود دارد. بین مادران دانش اموزان عادی و کم توان ذهنی در متغییر شادکامی تفاوت معناداری وجود دارد. بین مادران دانش اموزان عادی و کم توان ذهنی در متغییر امید به زندگی تفاوت معناداری وجود دارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
نقش وبلاگ نویسی در حین آموزش در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
مهدی پورستار - مصطفی شیخ زاده
بررسی اثربخشی آموزش رسم آرایش الکترونی بور بر محتوای کتاب شیمی دهم
علیرضا ناصری مود
تاثیر سبک های فرزند پروری بر تعلیم و تربیت اسلامی کودکان
درنا غزنوی دارابی
مورفی و ترمودیناک
علی قانع صمدی - سید محسن قریشی - سید کیارش موسوی - محمود داورزنی
مدلسازی ساختاری تفسیری عوامل موثر بر آموزش مربیان ورزشی
دکتر عظیم صلاحی کجور - دکتر سید حسین علوی
بررسی آموزش مجازی، مزایا و محدودیت های کلاس آنلاین
اعظم رستمی گرجی
LEFT-DEGENERATE UNIQUENESS FOR GERMAIN, ALMOST SURELY PRIME NUMBERS
Kianoosh Sabzipour
بررسی روند انتخاب مدیران مدارس آموزش و پرورش در استان مازندران
سید رضا ابراهیم پور - فرسا اصغرپور علمداری - عذرا بیگم هژبری
بررسی رابطه توسعه ی حرفه ای معلمان با تکنولوژی آموزشی
محنا فقیه عبدالهی - زهرا گلیج - مبینا زین العابدینی - فائزه مشهدی هراتی
تحلیل و واکاوی ابعاد کیفیت آموزش در نزد دانشجویان دستیاری دانشگاه علوم پزشکی مازندران: مطالعه کیفی
سمیرا اکبرى - بهرام طهماسبی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0