0% Complete
صفحه اصلی
/
چهارمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی میزان نقش فناوری های نوین در ابعاد تربیتی – اجتماعی
نویسندگان :
سوری احمدی خطیر
1
فاطمه میهن دوست
2
1- آموزش وپرورش
2- آموزش و پرورش
کلمات کلیدی :
فناوری های نوین، رسانه، شکاف تربیتی، تربیت
چکیده :
امروزه استفاده از تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات و نيز نفوذ آن در زوایای مختلف زندگی بشری، موجب تحولات بزرگی در مناسبات حاکم بر جامعه بشری و انسانی شده است که از آن به عنوان انقلاب اطلاعات یاد می شود. توسعه ی روزافزون فناوری اطلاعات و استفاده از این فناوریها موجب شده است عصر جدیدی در زندگی جوامع بشری آغاز گردد که جامعه اطلاعاتی ناميده می شود. ورود به این دوره نياز به تمهيدات و امکانات لازم است که مهم ترین آن بسترسازی مناسب فرهنگی است که نخستين اقدام در این خصوص لحاظ نمودن موضوع چگونگی استفاده بهينه از نرم افزارهای فناوری اطلاعات و ارتباطات در برنامه آموزش عمومی است. در این دنیای پرشتاب فناوریهای نوین، ابزارهای ارتباطی نظیر موبایل، رایانه و .... بهعنوان یك فرصت یا تهدید، دستاندرکاران تربیت نسل جوان را با چالشی بزرگ روبهرو كرده است. فناوری رسانه ای به عنوان یکی از پیامدهای مدرنیسم، با حضور در خانوادهها ، کارکردهای خانواده را تغییر داده است. استفاده گسترده از این فناوری و امكان دسترسی آسان به منابع اطلاعاتی و متنوع باعث به وجود آمدن شکاف تربیتی بین آموزه های خانواده و فرزندان شده است. در حال حاضر از به کارگیری فناوری های مدرن تا حدود زیادی گریزی نیست و در کنار آسیبها ، مزایا و فوایدی زیادی نیز به همراه دارد. در این میان، نقش رسانهها با توجه به کارکردهای اطلاعرسانی و آموزشی آنها، دارای اهمیت است. لذا پژوهشگران در این مقاله به روش کتابخانه ای به دنبال بررسی نقش فناوری های نوین و استفاده از آن در ابعاد تربیتی – اجتماعی اعضای خانواده بخصوص فرزندان است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی تأثیر تکنولوژی در تعلیم و تربیت دانش آموزان
شبنم مختاری - فاطمه مفاخری - شیما مختاری
تحلیل محتوا فیلم های آموزش علوم تجربی پایه نهم از منظر توجه به مولفه های زیست محیطی
شهلا مسلمی - آوا کندری
تاثیر آموزش ترکیبی در یادگیری دانشجویان و دانش آموزان در دانشگاه ها و مدارس
روح الله عباسی - فاطمه کاظمی
راهکارهای توانمندسازی کودکان خیابانی طبق سند تحول بنیادین
محمد اسماعیلی - المیرا بذرافشان
چرا تکالیف مهارت محور
جعفر اکبری لنگوری - رقیه احمدی بالف
نقش سواد عاطفی در پیشبینی خودکارآمدی نوجوانان در همهگیری کووید-19
محمد حیاتی - زرین رسولی - رویا طالبی
پژوهشی بر تاثیر بکارگیری ساحتهای ششگانهی سند تحول بنیادین در پویایی محیط آموزشی و تعمیق یادگیری
الناز خلیلی
بررسی خلاقیت ریاضی فردی دانشجو معلمان ریاضی در فرآیند طرح مسئله ریاضی
امیر سلطانی فرد - ابراهیم ریحانی - سعید حق جو
نقش تمرینهای آموزشی در افزایش علاقهمندی کودکان به مطالعه و ریاضیات در کودکستان
مرضیه کرمانیان - فاطمه احمد زاده عالمی
نقش مدیریت مدرسه محور در کارآمدی مدارس
محدثه باقری - زهرا اسبو چین
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0