0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
نقش تمرینهای آموزشی در افزایش علاقهمندی کودکان به مطالعه و ریاضیات در کودکستان
نویسندگان :
مرضیه کرمانیان
1
فاطمه احمد زاده عالمی
2
1- آموزش و پرورش بابل
2- آموزش و پرورش بابل
کلمات کلیدی :
مشاهدات کلاسی،دستورالعمل،علاقهمندی،شیوههای آموزشی
چکیده :
این مقاله پیشبینیِ قبلیِ گسترهی تأثیر تمرینهای آموزشی مشاهده شده در کلاسهای مهدکودک، بر علاقهمندی کودکان در مطالعه و ریاضیات را مورد بررسی قرار میدهد. مهارتهای قبلی 515 کودک در مطالعه و ریاضیات را در ابتدای سال مهدشان، اندازهگیری شده است و علاقه شان به مطالعه و ریاضیات در بهار بعدی مورد ارزیابی قرار میگیرد. یک جفت از مشاهدات پرورشی در اندازه گیری مشاهدات کلاسی مهدکودک جدید (ECCOM ، استیپک و بیلر، 2004) برای مشاهده تمرینات آموزشی استفاده شده توسط 49 مربی مهد کودک، به کار برده شده است. نتایج نشان داد در کلاسهایی که مربیان آن بیشتر به تمرینات آموزشی کودک محور تأکید دارند، نسبت به کلاسهایی که در آنها تمرینات مربی محور آموزش داده میشد، کودکان علاقه ی بیشتری به مطالعه و ریاضیات نشان میدهند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
مقایسه اثر تمرینات ادراکی بینایی، حسی حرکتی بر رسایی وخوانایی متون نوشتاری دانش آموزان ایرانی پایه ابتدایی با مشکلات رشدی
امید شیرانی نژاد - محمدرضا صادقیان شاهی - محمدرضا رحمانی - ناصر حوائی
تأثیر هوش فرهنگی و ابعاد آن بر گرایش کارآفرینی با نقش میانجی گری قصد کارآفرینانه در هنرجویان پایه دهم و یازدهم هنرستان های دخترانه دولتی کاردانش و فنی و حرفه ای شهرستان محمودآباد
سیده رقیه برجسته - مریم توکلی
پژوهش مقایسه شادکامی، امید به زندگی و خودکارآمدی دبیران زن بازنشسته تربیتبدنی و غیرتربیتبدنی
فرحناز نجف پور - حسن علی خانی
بررسی روش های مؤثر در سلامت اخلاقی با تکیه بر آموزه های قرآنی
حمیدرضا فریدی
تاثیر روشهای جذاب و خلاق بر اختلال درس ریاضی در دانش آموزان ویژه
الهام خوشنودی
نقش تکنولوژی آموزشی در فرآیند یاددهی-یادگیری با میانجی سواد اطلاعاتی شهرستان محمودآباد
ام البنین فلاح
بررسی نقش اعتقادات مذهبی در انگیزه شغلی و مسئولیت پذیری معلمین ابتدایی
فاطمه حرمتی - طیبه مرادپور - سمیه چوپانی
نقش معلمان در تربیت اقتصادی،سیاسی و اجتماعی دانش آموزان
زهرا آذر
تلفیق علوم، تکنولوژی، مهندسی و ریاضیات در آموزش
اکرم خسروگردی - منصوره حسنی سبزوار - حسنیه قاضی زاده علمداری
کودکهمسری؛ بحرانی جدید در آموزش و پرورش
زهرا سلیمانی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0