0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
نقش آموزش و پرورش و معلم در کنترل یا کاهش آسیب های اجتماعی دانش آموزان
نویسندگان :
شیدا شهبازی
1
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر
کلمات کلیدی :
آموزش و پرورش ، معلم ، آسیب های اجتماعی ، دانش آموزان
چکیده :
نهاد آموزش و پرورش در کنار چهار نهاد دیگر (دین، خانواده، اقتصاد و سیاست) پنج نهاد اصلی و عمده در هر جامعه ای محسوب می شوند. در این میان نهاد آموزش و پرورش رسالت خطیر انتقال فرهنگ، معارف و دانشها و نیز ارزشهای دینی و اخلاقی و معنوی و نیز آموزش مهارتهای زندگی اجتماعی را به نسل های مختلف را در یک فرایند بلند مدت بر عهده دارد. در طی این فرایند این نهاد ممکن است با چالشهای درونی و بیرونی متعددی مواجه شود. یکی از این چالشها، آسیبهای اجتماعی است. طرح مسأله آسیبهای اجتماعی و ضرورت پیشگیری از آن امری اجتنابناپذیر، عقلانی، منطقی و آیند نگرانه است و مجموعه فرهنگیان اعم از کارشناسان، معلمان، مشاوران و مربیان و… نمیتوانند نسبت به این موضوع بیتفاوت باشند. لذا ضرورت فراوانی وجود دارد که به امر آسیبهای اجتماعی و پیشگیری از آن با نگاهی علمی، پژوهشی، دلسوزانه پرداخته شود. مطالعه آسیب های اجتماعی اعم ازنابهنجاری ها وانحرافات اجتماعی یکی از مهمترین موضوعات مورد بحث جامعه شناسی است. اگر چه مساله نابهنجاری امری نسبی است وا ز جا معه ای به جا معه دیگر متفاوت است. اما آنچه که در این مبحث مطرح می باشد این است که چه عوا ملی آسیب های اجتماعی را کاهش یا افزایش می دهد و به بیانی دیگر چگونه می توان آسیب های اجتماعی را در بین دانش آموزان کنترل نمود؟ در مقاله حاضر قصد داریم نقش آموزش و پرورش و معلم در کنترل یا کاهش آسیب های اجتماعی دانش آموزان بپردازیم. و به ارائه راهکار ها و راه حل های مورد نیاز در رفع آسیب ها بپردازیم.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
مشکلات دانش آموزان ناشنوا و کم شنوا در برقراری ارتباطات اجتماعی
رسول سواری سونکی - محمد جواد وحدت فاضل - علی رضا محمدی - رسول شریفی نجف آبادی
جایگاه زبان مادری در زندگی واهمیت آموزش آن در مدارس
فروزان ناصری
بررسی تأثیر تغییرات اقلیمی در تعامل با متغیر های فقر و کشاورزی بر رشد اقتصادی ایران
فاطمه اسحاقی خیرود کنار
اقدام پژوهی درباره چگونه توانستم مدیریت کلاس مجازی را در دوران کرونا بهبود بخشم ؟
سیده مریم موسوی - فائزه جعفری
جستاری بر روش های نوین تدریس و تأثیر آن بر یادگیری دانش آموزان
سمانه امیری - ندا عموزاد مهدیرجی - سمیه بابایی شیب آبندانی - مهجبین محمدی کیادهی
بررسی تاثیر روش های فعال تدریس بر یادگیری درس شیمی در دانش آموزان پایه یازدهم
فاطمه قائمی امیری - زهرا قائمی امیری
حضور در محیط های یادگیری مجازی و تاثیر آن بر تعامل اجتماعی آنلاین و یادگیری خودراهبر
محمد قدیری پایین لموکی - آیدا امیری
نقش و کارکرد بازی و قصه در رشد و تقویت هویت کودکان پیش از دبستان
فاطمه میهن دوست
مدل انگیزش ورزشی با تاکید بر ویژگیهای شخصیتی کشتی گیران استان مازندران
فریده اصغری - احمد غضنفری - طیبه شریفی - رضا احمدی
اولویتهای پژوهش و تولید برنامه برای نوجوانان در صدا و سیما
فاطمه عامریان
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0