0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
حضور در محیط های یادگیری مجازی و تاثیر آن بر تعامل اجتماعی آنلاین و یادگیری خودراهبر
نویسندگان :
محمد قدیری پایین لموکی
1
آیدا امیری
2
1- دانشگاه ازاد واحد ساری
2- دانشگاه ازاد واحد بابل
کلمات کلیدی :
یادگیری مجازی،حضور در محیط های یادگیری مجازی،تعامل اجتماعی آنلاین،یادگیری خودراهبر
چکیده :
محیط های یادگیری مجازی و شبکههای اجتماعی برنامههایی هستند که از اشتیاق و انگیزه فراگیران و آموزش-دهندگان در یک فضای مشترک از طریق اشتراک علاقهها، منابع، ارتباطات و تعاملات پشتیبانی میکنند و استفاده موثر از آن ها در فرآیند آموزش میتواند در یادگیری فراگیران نقش مهمی داشته باشد. در همین خصوص، هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش حضور در محیط های یادگیری مجازی و تاثیر آن بر تعامل اجتماعی آنلاین و یادگیری خودراهبر، بود. این پژوهش از نوع کاربردی و با رویکرد کیفی با استفاده از روش تحلیل اسنادی انجام شد. بدین منظور به صورت هدفمند و با جستجو در پایگاه های اطلاعاتی داخل کشور که پوشش موضوعی بالایی در حوزه-های متعدد تعلیم و تربیت و مسائل مرتبط با آموزش و یادگیری داشتند، تعداد 24 پژوهش منتشر شده طی سال های 1403-1395، در این خصوص شناسایی و تحلیل گردید. یافته ها نشان داد حضور در محیط های یادگیری مجازی بر تعامل اجتماعی آنلاین و یادگیری خودراهبر تاثیر دارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تاثیر علم اطلاعات شناسی و کتابداری در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان متوسطه
مریم یعقوبی - مهلا یعقوبی
بررسی رابطه سواد رسانه ای معلمان با گرایش به تفکر انتقادی آنان (مطالعه موردی معلمان ابتدایی شهرستان نوشهر)
هایده پورشعبانی - اعظم پارسایی - زهرا پورشعبان
راهحلهایی برای رفع بدفهمی دانشآموزان پایه نهم در مبحث تجزیه اتحادها
شبنم مختاری - فاطمه مفاخری - شیما مختاری
رابطه اخلاق حرفه ای با اشتیاق شغلی و هوش هیجانی هنرآموزان هنرستان های فنی و حرفه ای ناحیه 2 شهرستان ساری
اسحق علی خطابی - بهزاد باقریان - رضا آرامش - جبیر تقی زاده
ادغام توسعه پایدار در برنامه درسی
معصومه ریحانی شیروان - سکینه صالحی - کبری زهرایی
خلاقیت و نوآوری در کارآفرینی
مهرداد بهاری پور - کیوان مرادی پور
کاربرد چندرسانه ای های آموزشیِ در فرایند یاددهی- یادگیری ریاضی
مینا خانپور درکا - فریده فراحی
درس پژوهی تلفیقی عربی وریاضی بارویکرد STEM
اکرم واعظیان - نادره حمیدی
شیوه ها و راهکارهای سلامت بهداشت روان
فاطمه نصرالهی نیا - ریحانه فریدی
چگونه با استفاده از نشاط آموزشی توانستیم ضعف نارسانویسی و ضعف دیداری دانش آموزان را بهبود ببخشیم؟
ماری ذبیحیان عربی - سیده سمانه ساقی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0