0% Complete
صفحه اصلی
/
چهارمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی تاثیر روش های فعال تدریس بر یادگیری درس شیمی در دانش آموزان پایه یازدهم
نویسندگان :
فاطمه قائمی امیری
1
زهرا قائمی امیری
2
1- آموزش و پرورش بابل
2- آموزش و پرورش بابل
کلمات کلیدی :
روش های فعال یادگیری، همیاری، روش تدریس اعضای تیم، شیمی یازدهم
چکیده :
یادگیری از طریق تدریس اعضای تیم، یکی از روش های فعال در آموزش است. این نوع یادگیری براساس همیاری دانش آموزان در گروه های یادگیری و طی پنج مرحله آمادگی فردی، کارتیمی، آزمون، نقد و بررسی و جمع بندی انجام می شود. موفقیت فراگیران در تدریس به روش تیمی به سه عامل مربوط می شود، کسب آمادگی هر عضو برای تدریس ، مهارت کافی هر عضو، برای انتقال مطالب به دیگران ویادگیری هر یک از اعضا از دیگران. این پژوهش به منظور بررسی تاثیر اجرای روش تدریس اعضای تیم در دانش آموزان در درس شیمی پایه یازدهم در مبحث الگوها و روندها در رفتار مواد و عنصرها انجام شد.در ابتدا مبحث مورد تدریس به چهار بخش تقریبا هم ارز تقسیم شد و سپس دانش آموزان به گروه های چهارنفره تقسیم شدند . هر یک از فراگیران قسمت مشخص شده از موضوع درسی را مطالعه نمود و بعد همان موضوع را به اعضای گروهش تدریس نمود. نتایج کسب شده توسط دانش آموزان، در مقایسه با موضوعات مشابه و دانش آموزان دیگر بسیار قابل توجه بود و این روش تدریس تاثیر زیادی بر یادگیری دانش آموزان داشته است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تاثیر سلامت اجتماعی معلمان بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
فاطمه کشوری محبوب
اهمیت آموزش در شکلدهی به آینده دانشآموزان و جامعه
شایسته محجری خیری - سمیه محسنی نژاد درکبیوری - خدیجه خیردوست
بررسی روش هایی بکارگیریآموزش مجازی در ارتقای فرآنید یاددهی یادگیری دانش آموزان مدارسابتدایی در سال تحصیلی 1399
لیلا بیژنی کشکک - آزاده پورزال - شیما حسنی
اثربخشی طرحواره درمانی بر نشخوار فکری نوجوانان کنکوری
نسیم سیف هاشمی
نارضایتی معلمان مهمترین مانع تحقق روشهای نوین آموزش و پژوهش در کلاس درس
سید رضا ابراهیم پور - فرسا اصغرپور علمداری - عذرا بیگم هژبری
بررسی تاثیر حمایت سازمانی ادراک شده بر نشاط سازمانی و اخلاق حرفه ای معلمان مقطع ابتدایی شهرستان تربت حیدریه
حسین مومنی مهموئی - ایمان فخاریان تربتی
بررسی نقش مشارکت شهروندی در تحقق حکمروایی خوب شهری نمونه موردی: شهر محمودآباد
صدرالدین متولی - رضا فرجی
تحلیل محتوای هدیههای آسمانی سوم ابتدایی بر اساس شاخص سطح خوانایی گانینگ و دعوت به پژوهش ویلیام رومی
افشین میرزالو
بررسی اثربخشی سواد اطلاعاتی و رسانه ای معلمان بر ارتقاء مهارت های حرفه ای آنان و ارتقاء کیفیت یادگیری دانش آموزان
شیرین یزدانی تپه سری
ورزش دختران و ورزش صبحگاهی در مدارس، موانع و راهکارها
فهیمه رضائی - ویدا وریج کاظمی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0