0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی نقش تربیتی و هدایتگری معلم از دیدگاه اسلام
نویسندگان :
مریم شورج سمائی
1
هانیه جعفرنیا صومعه سرایی
2
فاطمه فتاحیان
3
1- آموزش و پرورش شهرستان چالوس
2- آموزش و پرورش شهرستان چالوس
3- آموزش و پرورش شهرستان چالوس
کلمات کلیدی :
معلمان،هدایتگری،تعلیم و تربیت،اسلام
چکیده :
معلم و نقش آن در تعلیم و تربیت از مسایلی نیست که در آن کسی تردید روا دارد. معلم از عوامل مهم تاثیرگذار در امور تعلیم و تربیت می باشد .در تعلیم و تربیت اسلامی، معلمی شغل انبیا است و از معلم به مثابه مربی، الگو و اسوه یاد شده است که علاوه بر تعلیم، در هدایت و تربیت مربیان نیز نقشی فعال و موثر دارد. معلمان و مربیان در ادامه نقش تربیتی انبیا و اولیای الهی، اسوههایی امین، راهنمایانی بصیر و عالمانی توانا تلقی میشوند که وظیفه هدایت، روشنگری، بسط و توسعه ظرفیتهای وجودی برای درک شایستگیها و دستیابی به مراتبی از حیات طیبه، بر عهده دارند. در این تحقیق سعی شده با استفاده از کتاب ها و مراجع علمی در حوزه ی تعلیم و تربیت در حیطه ی نقش کارکردها معلم، به نقش هدایتگری معلم پرداخته شود. امید است بتوانیم با مطالعه بیشتر این مطالب، فعالیت های بیشتری در زمینه های ارتقای کیفی فضای آموزشی و عملکرد بهتر فرایند آموزش و یادگیری انجام دهیم.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
اثربخشی آموزش مهارت جرات ورزی بر اهمال کاری تحصیلی دانش آموزان
مهسا ممشلی
ارزیابی تحقق پذیری برنامه های کاربری زمین در طرح توسعه شهری(نمونه مورد مطالعه: بابل)
فرناز بهروزیان - امین ابراهیمی دهکردی
بررسی میزان اثربخشی استراتژی های مدیریت منابع انسانی بر ارتقاء انگیزش و عملکرد کارکنان
مقداد افشین
بررسی رابطه بین سبک رهبری با فرهنگ سازمانی و اعتماد به مدیران ارشد درآموزشکده های فنی و حرفه ای استان گلستان
علی صادقی - امیر ملک زاده
بررسی تاثیر شایسته سالاری در جامعه با نگاهی به آموزه های اسلامی
علی زکوی - حمید حسین زاده - محمد دشتی
افزایش توانایی طراحی و حل مسأله ریاضیات، بر مبنای فناوری
اکرم خسروگردی - علی بابایی
تببین شاخص ها،ابعاد و مولفه های مدرسه تمام ساحتی در اسناد تحولی آموزش و پرورش
فاطمه جبار - سعیده نظرپور - هادی ذوالفقاری
چگونه توانستم با ایجاد انگیزه دانش آموزان مدارس ناحیه 2 ساری را جذب مرکز پژوهشسرای دانش آموزی کنم؟
فاطمه علی پور زاغمرزی
نقش معلمان در ارتقای فراشناخت دانشآموزان در آموزش ریاضیات مبتنی بر حل مساله
حمیده عبدالهی لاشکی - سیما سیمیاری
نقش ابعاد یادگیری خودراهبر بر پیش بینی اشتیاق شغلی و توسعه حرفه ای مدیران(مورد مطالعه: مدیران مدارس شهرستان تربت حیدریه و حومه)
محمد جوادی زاده - محمدرضا شکاری زاده
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0