0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
راهکارهای توسعه خلاقیّت و نوآوری در بین دانشآموزان هنرستانها با استفاده از تکنیک گروه اسمی (NGT)
نویسندگان :
هنگامه خزائی
1
1- آموزش و پرورش منطقه 13 تهران، هنرستان سمیه
کلمات کلیدی :
خلاقیت،نوآوری،تکنیک گروه اسمی،NGT
چکیده :
در میان عامه مردم، خلاقیت و نوآوری به یک معنا به کار میروند. نوآوری را میتوان شامل ایدههای جدید، روشهای متفاوت نگریستن به چیزها و محصولات نوین دانست. یکی از مواردی که باعث میشود که خلاقیت بروز و ظهور کند زمانی است که همهی افراد یک گروه بتوانند بدون ترس از قضاوت دیگران به یک اندازه نظرات خود را بیان کنند. بسیاری اوقات از میان همین نظرات ایدههایی بیرون میآید که با مقداری کار و پروراندن آن ایده میتوان به نوآوری رسید و گروه را به سطح بالاتری از مطلوبیت و خلاقیت برد. روشهای مختلفی برای اینکه افراد یک گروه بتوانند بطور فعال در بحث مشارکت داشته باشند وجود دارد. یکی از روشهای خوب برای حصول این مقصود روش تکنیک گروه اسمی است. در این مقاله ابتدا مفهوم خلاقیّت و فرق آن با نوآوری بررسی و سپس دربارهی محرکهای خلاقیّت و عوامل موفقیّت سازمانها و گروهها و در نهایت تکنیک گروه اسمی (Nominal Group Technique) را بعنوان روشی که میتوان از آن برای تقویت خلاقیت و بهنتیجه رسیدن بحثها در هنرستانها استفاده کرد معرفی می شود. همپنین نحوهی اجرای این تکنیک و مزایا و معایب این روش بررسی شده است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی تحلیلی فرآیند های یادگیری مشاهده ای بندورا در روایت
علی رضایی
فرهنگ سازی استفاده از فناوری در آموزش ریاضی
مرضیه ذبیحی آزادبنی
An Investigation into Iranian Intermediate EFL Students’ Reticence andPerceptions of Language Learning Climate
لیلی فتح اله زاده خانمیری
روش های نوین ارتباط خانواده - مدرسه و نقش آن در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دبیرستان اقبال لاهوری شهرستان قائمشهر
حسین شریف نیا - مهدی اسکوییان - محمدرضا کاویانی
بررسی انواع تکالیف هدفمند در دوره ابتدایی
مریم نبی پور خانقاه - فرزانه الهیار
چگونه توانستم ضعف ریاضی دانش آموزان کلاس ششم را در رابطه با آموزش حل مسئله برطرف کنم و راه کارهای ترغیب دانش آموزان را در درس ریاضی بیابم؟
فاطمه کشوری محبوب
بررسی تاثیر بازی درمانی گشتالتی بر انزواطلبی دانش آموزان
زهرا عباسی کلان - عارفه صادقی
چگونه توانستم مشکل ضعف و کند نویسی در درس املا دانش آموزم را کاهش دهم؟
رضا خیری
رابطه هوش هیجانی با تاب آوری و عملکرد شغلی معلمان آموزش و پرورش ناحیه دو ساری
صدیقه امیری
چگونه توانستم ناتوانی یادگیری ریاضی مرضیه را کاهش دهم و یادگیری او را ازتقاء بخشم
فخرالسادات عابدینیان
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0