0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
چگونه توانستم ضعف ریاضی دانش آموزان کلاس ششم را در رابطه با آموزش حل مسئله برطرف کنم و راه کارهای ترغیب دانش آموزان را در درس ریاضی بیابم؟
نویسندگان :
فاطمه کشوری محبوب
1
1- آزاد چالوس
کلمات کلیدی :
درس ریاضی، فعالیتهای عملکردی، علاقه مندی، ارزشیابی، دانش آموزان، پایه ششم دبستان حضرت سکینه چالوس.
چکیده :
تحقیق حاضر در سال تحصیلی 1396-1395 در پایه ششم دبستان حضرت سکینه چالوس واقع در شهر چالوس آموزش و پرورش شهر چالوس و با فراوانی 28 نفر دانش آموز انجام شده است. مسأله ی مورد نظر، بی علاقگی، بی توجهی و غیر فعال بودن اغلب دانش آموزان یادشده درانجام فعالیت های درس ریاضی و رضایت بخش نبودن نتایج آزمون های عملکردی آنان دردرس مورد نظر بوده است. بر این اساس، پژوهشگر هدف از انجام این تحقیق، افزایش میزان علاقمندی دانش آموزان پایه ششم دبستان یاد شده به درس ریاضی و انجام فعالیت های آن است. استفاده از روشهای علمی به منظور کسب دادههای لازم، از منابع گوناگون تحقیق مانند: آموزشی درس ریاضی، دانش آموزان و والدین آنها، کتابها، مجلات، اینترنت، بررسی کارنامه ی تحصیلی و ارزیابی نتایج آزمونهای برگزار شده، به تجزیه و تحلیل آنها جهت شناسایی عوامل موثر در ایجاد مسأله و یافتن راه حل های پیشنهادی پرداخت. سپس به انتخاب چندین راهکار عملی از میان راه حلهای پیشنهادی مبادرت ورزید. آن گاه پس از اعتبار بخشی توسط گروه پژوهش، به اجرای راه حل های انتخابی اقدام نمود که عبارت بودند از: 1. تنظیم جدولی به منظور ارزشیابی تشخیصی و تکوینی و تعیین روش تدریس2. تشکیل انجمن کودکان ریاضیدان 3. تنظیم فرم ارزشیابی فعالیتهای عملکردی دانش آموزان تنظیم شبکه ی تلویزیونی ویژهی کودکان. لازم به ذکر است، پس از اجرای راه حل های فوق، پژوهشگر موفق گردید تا فراوانی دانش آموزان علاقه مند به یادگیری مفاهیم ریاضی را از 7 نفر در اوایل سال تحصیلی به ۱۴ نفر درپایان سال تحصیلی برساند.در پایان این نتیجه به دست آمد که، استفاده از روشهای متنوع تدریس، متناسب با هدف هر درس، ارائه فعالیتهای عملکردی به دانش آموزان با توجه به تفاوتهای فردی، نیازها و علایق آنان و تشویق های مناسب، تقویت حافظه دیداری و شنیداری، پرورش دقت و توجه فراگیران، در قالب بازی های هدفدار، در افزایش میزان علاقه مندی آنان به درس ریاضی و انجام فعالیتهای عملکردی آن، بسیار مؤثر بوده است..
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی رابطه بین پرخاشگری و تنظیم هیجان دانش آموزان با بهزیستی روانی والدین ومربیان در دوران پسا کرونا (مطالعه موردی : شهرستان ساری ناحیه 2)
معصومه خلخالی - سیده زرین تاج نوکنده - عاطفه هاشمی - نسرین نبوی - هایده عبدی چهره
تاثیر به کار گیری نرم افزار اسکرچ بر خلاقیت دانش آموزان
امیرمحمد مومنی کوهستانی - یاسمن نژادحسینیان
باز تعریف اصول و مبانی معماری پایدار
معین درویش
چگونه توانستم مشکل بی نظمی وحید دانش آموز کلاس یازدهم را برطرف کنم؟
مهدی ایلان کشکولی
تحلیل محتوای کتب پیش از دبستان بر اساس مولفه های هویت ملی سند تحول بنیادین آموزشوپرورش
علی حبیبی - مصطفی حاج محسنی - نفیسه زاهدی اول - محمدعلی ابراهیمی دوست
مدل رگرسیونی یادگیری سازمانی و دانشآفرینی در ورزش با رفتار شهروندی در معلمان تربیتبدنی شهر بیرجند
احمد احمدی - سعید سعیدی - علیرضا حیدری مفرد
بررسی تاثیر پخش فیلم بر میزان یادگیری فراگیرندگان
مهران ترابی رستمی - سینا علیزاده - علی اسفندیاری
تبیین رابطه یادگیری و چابکی سازمانی با نقش میانجی سرمایه روانشناختی در معلمان استان ایلام
فاطمه بابائی - زینب اسدزاده - معصومه احمدی فرد - کلثوم شمسایی
توسعه فردی مبتنی بر شایستگی توسعه و ارتقاء همکاران مطالعه موردی شهرداری مشهد
مهدی یاراحمدی خراسانی - مهسا شهابی کاسب - امیرحسین ریخته گرزاده
تاثیرفرهنگ براقتصاد
شهلا سلطانی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0